Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er navigatie apps zonder internet voor de iphone??

Nou ik heb een iphone maar heb nog geen internet bundel dus gebruik ik mijn iphone zonder internet ( wel wi-fi ). Dus vroeg ik me af of er navigatie apps bestaan die geen internet nodig hebben.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
868

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vond hier Nixanz, die app kost nagenoeg niets, (1 euro zestig of zo). Je kunt topografische kaarten in allerlei formaten downloaden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn navigatie apps die zelfstandig zonder internetverbinding functioneren maar die hebben dan wel een GPS antenne nodig met een GPS softwareapplicatie. Als je I-phone geen GPS antenne en de bijbehorende software heeft dan zal het niet lukken.

Aangezien de meeste smartphones ontwikkeld zijn om internetafhankelijk te zijn is de GPS functie en de daarbij behorende GPS antenne niet meer standaard aanwezig.

Navigatie kan op verschillende manieren uitgevoerd worden waaronder GSM peiling, waarbij de positie van de telefoon d.m.v. zendmasten in het netwerk berekend wordt.
Ook deze methode is internet onafhankelijk maar vereist aangepaste software met bijbehorende kaarten.

De manier waarop ook TOMTOM werkt is met behulp van een GPS antenne die, internet onafhankelijk, als hardware in de telefoon aanwezig moet zijn. De GPS antenne ontvangt dan van navigatie satellieten de positiesignalen en verwerkt dit in speciale kaartsoftware waaruit dan de actuele positie wordt berekend en de richting waar men heen wil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
1) Alle iPhones behalve het allereerste model hebben GPS
2) Ik vermoed dat de vraag gaat over navigatie-apps die niet "live" de kaartdata gaan downloaden die op dat moment nodig zijn. Een TomTom heeft alle kaartdata al intern opgeslagen, en heeft daarom geen dataverbinding nodig.
Iedere smartphone heeft tegenwoordig intern gps antenne, alleen wat jij nodig hebt is de software en deze is niet gratis enkele merken zijn navigon tomtom enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding