moet ik er iets voor zetten om van een mobiel naar een buitelands mobiel nr te bellen/smsen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja altijd buiten nederland, alleen kijk op internet en tik dat land in. als het goed is vind je dan een landnummer

Antwoorden (1)

Om zeker te zijn dat je SMS altijd aankomt bij een Nederlands nummer vanuit het buitenland dien je +31 gebruiken voor het 06 nummer (bijvoorbeeld +31 6 12 34 56 78)
Wil je naar een buitenlands nummer SMS’en dan moet je altijd gebruik maken van de landcode.

Die landcodes (+31 is bijvoorbeeld nederland) zijn te vinden op:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landnummers_in_de_telefonie

Toegevoegd na 3 minuten:
Merk op dat de landcode de eerste '0' vervangt !
06-xxxxxxx word voor een nederlands nummer dus +316-xxxxxxx

Het is trouwens sowieso verstandig om al je contacten met een landcode op te slaan in je mobiel.
Wanneer je zelf in het buitenland bent zorgt dat er voor dat je niet per ongeluk een lokaal nummer belt wanneer je naar Nederland belt. ;-)