is de goophone (kloon iphone) van goede kwaliteit?

hallo allemaal,

Ik wil al heel lang een iphone maar dat is voor mij een beetje te duur.
Ik vond deze site : http://goophoneshops.net/goophone-5s-smartphone-mtk6572-duad-core-40-inch-retina-screen-android-42-os-p-38.html

Hier op staat een kloon van de iphone 5s. Ik vraag me af of deze telefoon kwalitatief een beetje in orde is. Ik weet dat het natuurlijk niet zo goed is als de echt iphone, maar ik wil graag weten of het wel een telefoon is die 2 jaar mee kan.

mvg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
3.5K

Het beste antwoord

Je krijgt waar je voor betaalt.

Dat zo'n telefoon op de foto er als een iPhone uitziet is leuk, maar daar houdt het dan ook mee op. Want je draait nog steeds Android (niets mis mee maar het is geen iOS), en voor $159 ga je mij niet wijsmaken dat dat ding erg snel is. Dat alleen al kan over 2 jaar relatief erg tegenvallen kwa hoe snel de apps (en eventueel nieuwe versies van Android) erop draaien.

Verder denk ik dat de materialen waarvan hij is gemaakt ook tegen zullen vallen als je hem eenmaal in je handen hebt. Ik verwacht licht, goedkoop plastic dat snel zal slijten.

Beste zou zijn als je hem gewoon even zou kunnen uitproberen. In een telefoonwinkel ofzo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke dankuwel,
Denkt u dat samsung telefoons van dezelfde prijs kwalitatief beter zullen zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor dat geld zou ik proberen een tweedehands iPhone 4 te kopen..

Andere antwoorden (1)

Wat zou het toch mooi zijn als de gooPhone in alle opzichten (behalve de prijs natuurlijk) een iPhone was...maar wie zou dan nog een echte iPhone kopen?

De kwaliteit van de gooPhone zal dan ook zo goed als zeker een stuk lager zijn dan die van de iPhone. Dit valt te lezen in gebruikersreviews, die de vele gebreken van de gooPhone beschrijven. Ook de daadwerkelijke mogelijkheden zijn kleiner (zie bron voor de specificaties).
Daarnaast is het ook vrij logisch dat de materialen van mindere kwaliteit zijn, aangezien de gooPhone een stuk goedkoper wordt verkocht (~€100) dan de iPhone wordt geproduceerd ~€150.

Kortom: als u een iPhone wilt hebben, moet u geen gooPhone kopen.

...maar er is een andere goede oplossing voor uw probleem; u kunt ook een tweedehands iPhone kopen of een model van een eerdere generatie. Op Marktplaats of eBay worden weliswaar gebruikte exemplaren aangeboden, maar die zijn vaak nog zo goed als nieuw. Bovendien zijn ze vaak niet duur en hebben ze in ieder geval de (Apple-)kwaliteit die u zoekt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat mij ook niet echt om de apple kwaliteit. Het gaat mij erom dat ik er 2 jaar mee kan. Als het dezelfde kwaliteit heeft als bijvoorbeeld samsung telefoons van deze prijs ben ik tevreden. Kan ik die kwaliteit er wel van verwachten of zal het slechter zijn?