Hoe kan ik via gmail de telefoon van mij bekijken?

Ik heb gehoord dat ik via Gmail kan kijken wat mijn zoontje van 10 op zijn android telefoon doet. Hoe kan ik dat doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K

Antwoorden (2)

Dat kan niet, want Gmail is een mailprogramma. Er is wel zogenaamde 'parental control software', zie bijvoorbeeld hier: http://www.mymobilesecurity.com/ (of zelf even met die term zoeken via Google).
Vraag je wel af of je zoontje dit wil (of misschien slim genoeg is om de app er weer af te gooien). Misschien is het ook zinvol om samen eens te praten over evt. risico's van online zijn en dergelijke, in plaats van controle?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet alles wat je zoon doet met zijn telefoon kan je zien op een PC, maar wel bepaalde dingen.

Met wie hij belt kan je zien aan de hand van een factuur, maar dat heb je ongetwijfeld al zelf bedacht... (^_^)

Als je zoon mailt met een Google-account vanaf zijn telefoon, en je weet zijn inlognaam en wachtwoord, dan kan je uiteraard meekijken, zijn contacten inzien... ook geen rocket science.

Een andere zaak is zijn Internet gedrag. Als je zoon gebruik maakt van de standaard browser van Android of Google Chrome, én is hij ook ingelogd tijdens het gebruiken van de browser, dan kan je via een PC met Chrome als browser, eenmaal ingelogd met zijn naam en wachtwoord inlogt, de geschiedenis van de browser inzien, ook de pagina´s die je zoon vanaf zijn Android telefoon heeft bezocht, zijn favorieten, enz.

Het is dus mogelijk, maar ik denk dat het veel beter is om een goed gesprek met hem te houden over wat wel en niet mag, duidelijke en realistische informatie geven over de gevaren van Internet (je hoeft geen drama hiervan te maken, een kind van 10 kan prima begrijpen wat dat is), en duidelijke afspraken maken over sites, gebruikstijden, enz.
Het installeren van een filter is uiteraard ook mogelijk, maar dan beperkt je de filter tot zijn telefoon, en tegenwoordig hebben kinderen ook bij vrienden toegang tot Internet, dus ik denk dat met hem spreken het beste werkt.