Merk je het verschil in snelheid dataverbinding 3,6 of 14,4MB/s bij gebruik van je smartphone?

Ik wil een SIM-only abo afsluiten en kan kiezen in grootte databundel, waarbij ook de snelheid oploopt van 3,6 naar 14,4 Mb/s. Kun je het verschil in snelheid ook echt merken bij het normale gebruik van je telefoon (openen webpagina's, message services, chat services, etc.)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

De datasnelheden die providers beloven worden gewoonlijk bijna nooit gehaald in de praktijk. Snelle verbindingen hebben alleen zin als je veel grote bestanden snel wilt downloaden of veel Youtube video.s etc. Bekijkt in HD kwaliteit. Maar dat ga je niet doen met je mobiele data abonnement want dan ben je er snel doorheen. Daarvoor kan je beter WiFi gebruiken. Voor normaal internet, chat, whatsapp etcetera is het echt absoluut onnodig om een snelle verbinding te hebben, de data die je daarmee verstuurt en ontvangt zijn dermate klein dat die gemakkelijk en snel met een normale snelheid te verzenden en te ontvangen zijn. Zonde van je geld dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah thanks Ray, dat is helder. Ik weet wat me te doen staat.