Waarom heeft mijn mobiel nog steeds weinig ruimte, nadat ik een sd kaart in heb gelegd ?

Ik heb een android mobiel aangeschaft 4 weken geleden. Daar had ik dus een micro sd kaart van 2gb in gedaan, maar de bestanden die ik er op wilde zetten waren te zwaar voor dat kaartje, dus heb ik er eentje gekocht van 8gb. Nu nog steeds na dat ik het nieuwe kaartje er in heb gedaan zegt ie dat ik weinig ruimte heb. Begrijp er helemaal niks meer van. Heb geprobeerd om al die geheugen over te plaatsen naar mijn micro sd kaart ,maar er is wat goed mis met mijn telefoon geloof ik.

HULP GEVRAAGD

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Je hebt een verkeerd beeld voor wat het geheugen betreft.
Apps e.d. worden op het laat maar zeggen systeem geheugen weggeschreven.
En die ruimte wordt ook benut om apps te laten draaien ( cash e.d ).
De extra opslag ruimte die je erbij hebt geplaatst dien alleen maar voor opslag van bijvoorbeeld multimediabestanden ( foto's, film en muziek ), niet voor je apps.

Toegevoegd na 9 minuten:
Het verplaatsen van je apps naar sd is maar zeer beperkt.
Een app gebruikt meer ruimte dan menig denkt.
Je hebt namelijk de app zelf ( waarvan het bestandje wordt geinstalleerd in jouw "systeem partitie" daarnaast maken sommige app's ook zelf nog bestanden aan denk hierbij aan cash, kleine bestandjes die er voor zorgen dat bepaalde dingen kunnen worden opgeslagen of dat een app sneller opstart enz enz.
Daarnaast kunnen bepaalde apps ook nog bestanden van het internet benodigd hebben, denk bijvoorbeeld aan kaarten of maps voor een spelletje.
Al wordt het laatste wel weggeschreven naar je externe geheugen, maar een gedeelte wordt ook weer gebruikt in je interne opslag.

Beter is om eens schoon schip te maken en alleen de apps laten staan die je ook echt gebruikt.
Zeker in het begin is dat lastig, want alles is natuurlijk even mooi en prachtig.

Als je een niveau hoger wilt, dan kan je bijvoorbeeld overwegen om link2sd te gaan gebruiken, maar dan moet je eerst je toestel rooten.
En dat laatste is bij sommige toestellen knap lastig om dat te bewerkstelligen.

Dus mijn advies zal dan ook zijn, hou alleen wat je daadwerkelijk gebruikt.