Als ik een gsm koop in het buitenland, werkt die dan ook in belgië met mobistar?

Als ik bv, de gsm lg gt505 (die niet te koop is in belgië)koop in het buitenland werkt die dan ook met mobistar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K

Het beste antwoord

Ja, als je LG GT505 telefoon simlock vrij is werkt deze ook in België op het Mobistar netwerk.

Gsm-netwerken zijn opgebouwd rond minstens een van de vier volgende netwerkfrequenties: 850 Mhz, 900 Mhz, 1800 Mhz en 1900 Mhz. Het Mobistar-netwerk baseert zich op de frequenties 900 en 1800 Mhz.

Een dualband-gsm is ontworpen om te functioneren op twee frequenties: 900 en 1800 Mhz of 850 en 1800 Mhz.

Met een dualband-gsm 900/1800 MHz haal je dus alle voordelen uit het
Mobistar-netwerk. Want als je gsm ‘voelt’ dat het 900 Mhz-netwerk verzadigd dreigt te raken, schakelt hij automatisch over naar het 1800 Mhz-netwerk. Zo geniet je steeds van een optimale gesprekskwaliteit.

Een triband mobiele telefoon functioneert ook op de frequentie 1900 MHz, die vooral in de Verenigde Staten wordt gebruikt.

De LG GT505 gebruikt de 900 / 1800 / 1900 Mhz.

Waarschijnlijk moet je dan nog wel een andere telefoon oplader kopen voor het stopcontact in België.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zou volgens mij moeten kunnen, als je een simlockvrije telefoon koopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze telefoon heeft 4 netwerkfrequentes, dus dat zit wel goed. Ik neem aan dat Mobistar wel een 3G telefoon ondersteund. Let wel op dat je dan het juiste abonnement hebt. Hoe is de aansluiting voor het opladen alsmede het voltage? Als je bv in Engeland een telefoon komt heb je een andere aansluiting. Dan moet je dus weer een verloopstekker halen. Als je komt in de States dan is het een ander voltage en zal je een omvormer moeten halen.