Als je een SIM kaart verwisselt, kun je die dan niet meer gebruiken?

Ik heb altijd goedkope mobieltjes, maar ik kon een iPhone 4S kopen zo goed als nieuw, met een nieuwe ongebruikte SIM kaart. Dit is een hele opwaardering voor mijn telefoon ervaring...
Wegens de carrier waarvan ik de service koop, kan ik deze telefoon alleen gebruiken waar ik woon, niet in het buitenland.

Nou heb ik net ergens gelezen dat je wanneer je naar een ander land gaat een SIM kaart van dat land kan kopen, en daarmee dan in dat andere land de telefoon gebruiken.

Ik heb altijd gedacht dat je een SIM kaart die je uit een telefoon haalt niet meer gebruikt kan worden.
En daarnaast, wat gebeurt er met de telefoon als de SIM eruit wordt gehaald?

Ik weet bijna zeker dat als ik een antwoord krijg, ik nog meer vragen heb. Kan ik die dan gewoon bij deze vraag voegen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
3.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vraag maar raak. Weet je waar je trouwens wel op moet letten. SIM, miniSIM en microSIM. Dat is allemaal dezelfde chip met steeds minder plastic eromheen. Sommige providers leveren een SIM waarvan je de randjes af kan breken zodat deze microSIM wordt. Anders kan je hem bij laten knippen bij elke telefoonwinkel of kan je zelf een knipper kopen.

Antwoorden (1)

Je kan SIMkaarten wisselen tot je een ons weegt, ik weet niet hoe je aan dat onjuiste denkbeeld komt, maar ik heb vaak zat in het buitenland SIM's gewisseld, SIM van mijn provider in de telefoon van mijn vriendin gestopt en andersom. En wat dacht je van een nieuwe telefoon kopen en daar de SIM indoen?

Misschien heb je ooit een verkeerd idee gekregen door de term SIMlock. Daarbij zijn sommige telefoons door een provider zo ingesteld dat deze alleen SIMkaartjen slikken van die provider, maar die SIMlock kan je er zo af laten halen en op SIMonly toestellen zit dat niet en op SIMabonnementen vaak ook niet (of nooit, weet ik niet want gebruik al jaren geen vast abo meer).

Toegevoegd na 1 minuut:
En daarnaast, wat gebeurt er met de telefoon als de SIM eruit wordt gehaald?

Daarmee gebeurd niks bijzonders, je kan er allen niet mee bellen of gebeld worden of gebruik maken van 3G, je kan wel gewoon al het andere er mee doen.

Zo zullen er vast wel kinderen zijn die met de afgedankte smartphone van hun ouders zitten te gamen en dus nog steeds apps downloaden via Wi-Fi.

Toegevoegd na 4 minuten:
"Ik heb altijd gedacht dat je een SIM kaart die je uit een telefoon haalt niet meer gebruikt kan worden."

Kan je zo weer gebruiken in dezelfde telefoon en een andere.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Duidelijk. plus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zit er dan altijd een telefoonnummer bij een nieuwe SIM kaart? Want ik kan niet het telefoonnummer gebruiken wat ik nu op de nieuwe SIM ga krijgen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is dus niet helemaal duidelijk denk ik. Ik bedoel het telefoonnummer wat nu nog op mijn oude mobieltje zit wordt aan mijn iPhone geplakt, en staat dan op de nieuwe SIM die daar inzit.

Ik weet zeker dat er een sim in mijn oude telefoon zit maar ik weet niet of ik die er uit kan halen want het is een telefoon die bij de carrier vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik de SIM uit mijn oude telefoon kan halen en hij past in mijn iPhone, kan dat??
Wat staat er eigenlijk op die SIM behalve het telefoonnummer??
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zit er dan altijd een telefoonnummer bij een nieuwe SIM kaart?
Een SIMkaart is het telefoonnr (makkelijk gezegd). Als je voor nummerbehoud hebt gekozen staat hetzelfde nummer op de SIMkaart. "Wat staat er eigenlijk op die SIM behalve het telefoonnummer??"
Je kan er ook je telefoonnummerlijst op kwijt. Afhankelijk van de instelling van je telefoon zet je nummer op je SIMkaart, op je telefoon of op een dienst zoals Google of Apple zal ook zoiets hebben. "Als ik de SIM uit mijn oude telefoon kan halen en hij past in mijn iPhone, kan dat??"
Ja. Maar waarschijnlijk past hij pas na knipwerk. Kan je er een chronologisch en begrijpelijk verhaal van maken?
Je verhaal over providers en telefoonnummers is ondoorzichtig.
"Ik bedoel het telefoonnummer wat nu nog op mijn oude mobieltje zit"
Dat kan dus niet. Het nummer zit in de SIMkaart.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja. In een pm-etje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.tracfone.com/includes/content/questions/General.jsp?enId=UCMTST_010225& http://unlockmob.com/unlock-tracfone-wireless-phone Je kan dus mobiels verkregen via Tracfone unlocken, zover ik begrijp moet je dan wel een weer andere SIMkaart bestellen.