Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je twee telefoons met een gelijke SIM uitrusten? En gaan dan beide telefoons af als er gebeld wordt?

Dus dat beide toestellen hetzelfde nummer hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Nee, je kunt 2 telefoons met een zogeheten 'duo-simkaart' niet tegelijk gebruiken. Je moet het ene toestel dus uitschakelen, als je de ander inschakelt. Als je ze beiden aanlaat, wordt je waarschijnlijk helemaal niet gebeld, of het lukt niet om beiden op te starten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, en als je de tweede eerst aanzet voordat je de eerste uitgezet hebt, dan ben je onbereikbaar.
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, dankjewel voor die toevoeging!
Jawel kan wel! Had ik een paar jaar geleden al. Samsung heeft ondertussen ook een gsm die dat kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel jij niet twee verschillende sims in één toestel? Dat is geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk ook dat jij 'dual sim' bedoelt. In zo'n telefoon kan je 2 verschillende simkaarten doen, bijvoorbeeld je werk- en privénummer, zodat je niet 2 telefoons mee hoeft te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, jullie hebben gelijk. Er was nog iemand met de vraag of er een duo kaart gsm bestaat en heb naderhand deze ermee beantwoord omdat die erop leek. Ik heb via mobistar een duo kaart gehad, ene voor de autotelefoon de andere voor mijn gsm, deze hadden zelfs een eigen nummer als ik ermee belde. Wel werd deze doorgeschakeld als de ene uitstond. Maar tegelijk lijkt me moeilijk en waarom zou je dat willen?
Dat kan wel degelijk. Maar er zijn uitzonderingen waarbij de provider dan wel direct- dan wel na een korte periode de ene of beide offline gooit. Maar dat het niet kan is onjuist! Het ligt aan de provider en toestel ( merk/ type)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Twee toestellen met de zelfde sim?
Als ik het dus goed begrijpt de zelfde nummer op twee toestellen.
Ja dat kan, uw simkaart dient dan gekloont te worden.
Een 1 op 1 kopie van uw bestaande sim.
En deze kan ook als dusdanig gebruikt worden.

maar beiden toestellen met identieke nummer tegelijk gebruiken is een ander verhaal, uw toestel(nummer) is immers aangemeld in het gsm netwerk.
Als er twee identieke nummers zich aanmelden in datzelfde gsm netwerk denk ik dat er iets fout gaat.

tegelijk uitrusten, ja
tegelijk gebruiken, nee

Dat laatste is een aanname.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding