Is deze vodafone opwaardeer site betrouwbaar of het een hacker site?

https://opwaarderen.vodafone.nl/VodafoneNLExternalWeb/enter.do

Ik vertrouw het niet omdat :
- de site die ik normaal gebruik er heel anders uit ziet
-er geen vodafone logo voor de url staat

ik hoor graag van u

Toegevoegd na 34 minuten:
Bedankt voor alle moeite, het bleek gewoon veilig te zijn, ik heb opgewaardeerd en kreeg keurig de bevestiging sms en het btg!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijken me goede redenen om het niet te vertrouwen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik dan liever het oude vertrouwde
http://www.opwaarderen.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat veilig, opwaarderen.nl?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer veilig, u kunt nadat u een keuze heeft gemaakt betalen via IDEAL met uw eigen bank.
Ook kunt u zich aanmelden als speciaal lid om voortaan met een creditcard te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke, bedankt

Het beste antwoord

Het is een onderdeel van Vodafone zelf, maar het beveiligingscertificaat klopt niet, die is ongeldig. Hoewel de site legitiem is zou ik hem toch (vooralsnog) niet gebruiken.

Toegevoegd na 6 minuten:
De fout komt waarschijnlijk door de browser, Firefox geeft wel aan dat het fout zit, maar als je toch doorgaat om je bij de opwaardeer pagina van Vodafone, en die is wel versleutelt. Internet Explorer en Chrome geven geen problemen aan met het certificaat.

Toegevoegd na 7 minuten:
Safari geeft ook geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tips, mijn internet explorer geeft ook niks aan maar aangezien het een onderdeed van vodafone is zou het wel te vertrouwen zijn toch...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mijn mening wel. Eerst dacht ik aan een fout in het certificaat, maar blijkbaar zit de fout in de browser.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb opgewaardeerd en alles ging goed, bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super, misschien kun je er een mailtje aan wagen naar Vodafone, waarom Firefox deze fout aangeeft.

Andere antwoorden (3)

Ik heb een Norton programma op mijn computer staan, die zou dit waarschijnlijk niet vertrouwen.
Ik probeerde de link net te openen met mijn telefoon, dat vertrouwde 'ie ook niet.
Ik denk dus inderdaad dat je deze site maar gewoon moet vergeten omdat het niet te vertrouwen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het echt niet vertrouwt moet je het gewoon niet doen.
dan zou ik gewoon op de vodafone site opwaarderen.dat is wel te vertrouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze site beweert dus dat het de vodafone site is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat is het ook. Alleen Firefox geeft aan dat er een fout is, andere browsers niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel op de gewone site van vodafone en geen andere rare opwaardeer site of dergelijks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De site die 2152 bedoelt is geen rare opwaardeer-site, het is van Vodafone zelf.
Op deze site kan je gewoon opwaarderen, is betrouwbaar. *zie afbeelding*