vanuit nederland; turkse voicemail kost geld?

Mijn vriend is uit Turkije. Zijn telefoon staat uit. Aantal keer gebeld en steeds krijg ik een turkse stem te horen. Lijkt wel voicrmail. Kost dit mijn iedere keer als ik bel en zijn telefoon staat nog uit, kost dat mij geld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
1.6K

Antwoorden (2)

ja , dat kost de beller geld maar ook de gene die gebeld wordt .
Want jij krijgt tenslotte verbinding ook al is het zijn voicemail
Als je op vakantie gaat naar het buitenland word ook altijd geadviseerd de voicemail uit te zetten om je rekening niet onnodig op te laten lopen

Toegevoegd na 30 minuten:
De beller kost het niet veel extra's want die betaald tot de grens van nederland en de gene die gebeld word betaald de rest
( er vanuit gaande dat het een nederlander is )
En anders betaal jij de volledige kosten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kost jou geld. Er wordt namelijk verbinding gemaakt, al is het met de voice mail. Die voice mail zit in Turkije. Jij betaalt dus voor het aantal seconden (of minuten, afhankelijke van jouw kostenstructuur) dat je verbinding hebt met Turkije.

Of het jouw vriend ook geld kost, hangt ervan af waar hij zijn telefoon het laatst aan heeft gehad. Stel dat hij in Turkije is, zijn telefoon uitzet, en wordt gebeld - dan krijgt de beller zijn voice mail, maar jouw vriend hoeft niets te betalen. Net zoals ik niets hoef te betalen als ik nu mijn telefoon uitzet en jij mij belt en mijn voice mail krijgt.

Als jouw vriend daarna zijn telefoon meeneemt naar Nederland maar die telefoon gewoon uit laat staan, denkt zijn provider dat zijn telefoon nog in Turkije is. Als jij hem belt en zijn voice mail krijgt, hoeft jouw vriend dus niets te betalen.

Maar zodra jouw vriend zijn telefoon in Nederland aanzet, weet zijn provider dat hij niet meer in Turkije is. Als jouw vriend zijn telefoon hier een minuutje aanzet en hem dan weer uitzet, en jij hem daarna belt op zijn voice mail, moet jouw vriend ineens *wel* kosten betalen. Zijn provider weet nu namelijk dat zijn telefoon in Nederland is, dus nu worden hem kosten aangerekend.

Voor jou maakt dat niet uit, jij betaalt sowieso voor de verbinding naar de Turkse voice mail.

Toegevoegd na 1 minuut:

Ik ben er in mijn antwoord van uitgegaan dat het bij zijn Turkse provider net zo werkt als bij mijn Nederlandse provider, en zoals bij de Italiaanse providers van mijn Italiaanse vrienden, en zoals bij de Duitse providers van mijn Duitse vrienden.

Cryofiel