Is de batterij stuk of het oplaad-poortje (mobiel) Wat doen?

Er was al een soortgelijke vraag als deze maar de uiteindelijke vraag is anders.
Als ik mijn oplader in mijn telefoon doe, gebeurd er niks. Alleen als ik hem in een bepaalde hoek houdt verschijnt er een bliksempje bij de batterij (op het scherm). Vervolgens gebeurd er niks. De hele nacht aan de lader. Weer niks. Dit is al anderhalve week zo. Hij wil niet meer opladen. Ik heb het ook met andere opladers geprobeerd maar die werken ook niet. Dus ligt het aan mijn mobiel.
Maar wat? Is de batterij/accu stuk, of het poortje waar de oplader in gaat?
Ik heb een alcatel one touch 990.

Toegevoegd na 4 dagen:
Ik ben er nu achter dat hij het niet meer doet aan het stopcontact, maar nog wel aan de computer via de usb. Maarja op vakantie heb ik geen computer op zak. Wat is er nou stuk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
10.1K

Antwoorden (1)

Als je de batterij al heel vaak hebt opgeladen van je telefoon en hij doet het nu niet meer dan is het mogelijk dat de oplader stuk is. Dit zou je kunnen doormeten of proberen bij een van je vrienden die ongeveer of dezelfde telefoon hebben. Is dit niet het geval dan kan de batterij stuk zijn en dit is door te meten in een zaak waar telefoons en opladers te koop zijn. Wil je je telefoon toch blijven gebruiken dan zul je een nieuwe batterij kunnen aanschaffen.

Toegevoegd na 51 minuten:
Als je vader dezelfde telefoon heeft, dan kun je de batterij eens verwisselen en dan heb je het antwoord. Als je telefoon het dan nog niet doet dan is deze stuk, doet hij het wel dan is de batterij stuk.

Toegevoegd na 4 dagen:
Het is nu wel heel duidelijk dat de oplader stuk is, je kunt aan de computer nog wel opladen maar niet meer met de adapter. Kijk de uitgangskabel van de adapter maar eens goed na of laat deze maar eens doormeten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heb ik al geprobeerd, zie de zin: 'Ik heb het ook met andere opladers geprobeerd maar die werken ook niet. Dus ligt het aan mijn mobiel.'
Ik had die van mijn vader gebruikt, ook alcatel, maar zelfde effect. Niet opgeladen.
Toch bedankt voor het antwoord. Denk je dat de batterij dan de oorzaak is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mn vader had wel hetzelfde merk, dus dezelfde oplader, maar niet de batterij. Dus ik heb niet kunnen testen of het daar aan lag...