kunnen bepaalde dingen toch geld kosten ook al zit je via wifi op internet?

ik heb geen internetabonnement en wil niet voor verrassingen komen te staan dat dingen zoals gps of apps ineens geld blijken te kosten, ook niet als ik via wifi op internet zit. kan ik dit ergens beheren of in de gaten houden/krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Je kunt in de telefoon het gebruik van dataverkeer via GSM (UMTS/G3/G4/GPRS, etc) uit zetten, bij de instellingen.
Je maakt je terecht zorgen, als je het mij vraagt. De meeste WiFi verbindingen vallen nogal eens weg en als er dan app'jes zijn die contact leggen (bijvoorbeeld om mail op te halen) dan gebruiken ze toch je databundel. Heb ik ook een keer gehad, kan je toch al gauw een paar tientjes per maand kosten.
Je zegt "geen internetabonnement" te hebben, dat ken ik niet. Ik ken wel abonnementen zonder databundel, maar dat betekent alleen maar dat je niet vooraf megabytes inkoopt. Oftewel: als je toch dataverkeer gebruikt is het extra duur. Misschien bestaan ze nog wel, de abonnementen waarmee je niet kan internetten, maar ik ken ze niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ik ook, ik kan sms'en en bellen en verder ga ik thuis via de wifi online met mijn smartphone. Lijkt me toch heel normaal.

Andere antwoorden (1)

Ik weet dat bij de iPhone hij qua apps alleen netwerk pakt als je je Mobiele Netwerk en/of 3G aan hebt. (Instellingen>Algemeen>Mobiele Netwerk) als achter ""Mobiele Netwerk" uit staat zal hij geen verbindingen pakken, voor de GPS kan je het zien als er bovenin bij de provider ook een soort van windroospijltje staat