Kan je er ergens achterkomen wie je annoniem belt op je mobiel?

Vanaf de 25ste word ik dagelijks annoniem gebeld op mijn mobiele telefoon. Soms wel 4x per dag. De telefoon gaat dan maar 1x over dus ik krijg diegene nooit aan de lijn. Maar ik ben nieuwsgierig wie dat is en waarom hij/zij mij voortdurend belt. Valt dat te achterhalen?

14 jaar geleden
in: Telefoons
24.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als eerste moet je de exacte tijd en data gaan noteren vanaf nu. Dat heb je nodig om dat formuliertje in te vullen van je provider. Heb je overigens geen politie bij nodig.
Dat komt pas als je hebt uitgevonden wie er belt, ( stel, het is een ECHTE engerd en je voelt je gestalkt... ) dan schakel je pas de politie in.

Het beste antwoord

Is mij ook gebeurd, was een belbot!
Zo'n rotcomputer die iedereen belt.

Ik heb toen na drie keer tijd en datum noteren mijn provider gebeld met de mededeling dat ik lastiggevallen werd.

Toen kon ik een formuliertje invullen, en toen gingen zij kijken wie er belde. Bleek dat dus die belrobot te zijn.

Daarna heb ik mijn nummer afgemeld bij infofilter.

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home2.php

Nooit meer last gehad!

:-) succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij infofilter kun je je telefoon afmelden tegen telefonisch marktonderzoek, Telemarketing. Maar ook tegen ongewenste post is dit erg handig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed..en verwijzing naar Infofilter...heb ik ook gedaan+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom belt een belbot je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dounja! nou DAT is een goeie vraag!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal hem stellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben heel benieuwd naar het antwoord... ;-)

Andere antwoorden (9)

Dat moet kunnen lukken via je provider, al dan niet in samenwerking met de politie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Ik wil niet nu al zulke stappen nemen. Eerst eens zien hoe de dingen zich ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is kosteloos. Gewoon je provider bellen. Je hoeft hier de toedracht niet te vertellen. Hun kunnen je advies geven (provider).
Op je telefoon rekening staan vaak de eerste paar cijfers zoals 061234***** Misschien ken je iemand met wie het nummer zo begint
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Ik kan niet zien en terug bellen want op het display van mijn mobiel staat dat de beller onbekend is (prepaid).
Hey Zondag...is het misschien een idee om je mobiele telefoonnummer voor een dag/halve dag..door te schakelen naar een vast telefoonnummer?En dan een telefoon die een nummervermelder heeft...
Instellen gaat zo:
Toets op je mobiel *het telefoonnummer van de vaste telefoon waar je naar doorschakelt*
dus bv *023-123456*
en om het weer uit te zetten doe je dit:
hekje Uitschakelen hekje

meer uitleg in het telefoonboek bladzijde 5 onder de kop welke informatie heeft u nodig?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou een afgeschermd nummer dat op je mobiel niet verschijnt, wel verschijnen op de nummervermelder van een vaste lijn? Het is toch nog steeds afgeschermd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je weet nooit...het is het proberen waard..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met SuzyQ eens. Volgens mij werkt dit niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een handige tip, als je niet probeert, weet je het ook niet +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de mobiele telefoon zit ook een nummermelder. Beide nummermelders werken met behulp van het zelfde principe, dus er wordt of wel of niet een signaal meegestuurd waaruit de ontvangende partij het nummer kan zien. In dit geval heeft deze tip dus geen zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heeft gegarandeerd geen enkel nut, het princiepe blijft hetzelfde. Als je mobiele telefoon nummerweergave ondersteund dan wordt het nummer of wel mee verzonden of niet. dit verander niet als je dit doorlinkt naar een vaste lijn waar nummerweergave ook op actief is.
Vervelend zeg,ik zou als eerste contact opnemen met je provider hun kunnen dat zeker achterhalen! Daarna evt aangifte doen van stalking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee daar kan je niet achter komen.
Weet je wat je wel kan doen is gewoon niet opnemen. Dan kap diegene vanzelf wel op. En dan bel die misschien wel ééns keer met nummerweergave aan...
Dus gewoon niet opnemen.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Ik kán niet eens opnemen al zou ik willen. De telefoon gaat maar 1x over en er is dus al opgehangen voordat ik hem op kan nemen.
Wat bij mij een keer heel goed heeft geholpen toen iemand mij telefonisch steeds lastig viel was om juist wel op te nemen. En na het opnemen de telefoon weg te leggen totdat de andere kant de verbinding verbrak.
Dan kost het de andere partij namelijk geld en stopt die vanzelf wel. Plus de boodschap is snel duidelijk: ik wil je niet spreken.
Een andere manier is de helpdesk van je provider bellen en daar melden dat dit gebeurt en dat je er niet van gedient bent. En dan kunnen zij die persoon achterhalen en dan kun je kijken hoe dit te stoppen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Ik wíl ook opnemen omdat ik hardstikke nieuwsgierig ben wat die persoon nou eigenlijk denkt te bereiken of wat hij wil. Maar ik krijg de kans niet. De telefoon gaat maar 1x over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik het gewoon bij mijn provider neerleggen. Zij kennen echt alle nummers. Laat je niet afschepen met smoesjes, ze zijn het je verplicht (in het geval van stalking).
zondag
14 jaar geleden
Overigens snap ik die 3 minnen niet. Ik vind het een heel goede methode om iemand af te leren je ongevraagd te bellen door de telefoon gewoon open te laten en zo weg te leggen. Had dat al eens op de radio gehoord en doe dat dus ook bij vervelende callcenters die je iets proberen aan te smeren.
Heb je je nummer ergens (of indirect) achtergelaten wat gebruikt zou kunnen worden voor reclamedoeleinden? Dan kan het goed telefonische verkoop zijn, als de telefoon niet vaker dan drie keer overgaat. Ik zou dan mijn nummer doorgeven via infofilter.nl. Waarschijnlijk ben je er dan al vanaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een vervelende situatie:
vraag hulp bij een telefoon provider
of
de politie:
Ik heb dit ook wel eens gehad. ze hebben mij heel goed geholpen.
suc6:!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de provider mag niet zomaar achterhalen wie jou anoniem belt.

je moet eerst aangifte doen, daarna wordt (vaak in overleg met de politie) bepaald hoe verder te traceren en acteren.