hoe zet ik mijn gmail contacten naar mijn iphone?

Ik weet dat deze vraag al een keer is voor gekomen, maar met de antwoorden die daar staan kom ik niet veder.
Ik heb sinds vandaag een tijdelijke telefoon. (iphone 4)
Normaal gesproken heb ik altijd een android toestel waarbij ik door mijn gmail acount te gebruiken altijd mijn contacten in nieuwe telefoons heb staan. nu wil ik mijn contacten ook via mijn gmail op de iphone zetten, maar de uitleg die ik gevonden krijg werkt bij mij niet..

deze uit leg krijg ik via google gevonden:
Ook bezitters van een iPhone kunnen hun contactpersonen met Google synchroniseren. Dit doet u door naar Instellingen te gaan en in het linkerdeel van het venster Mail, Contacten, Agenda te kiezen. Vervolgens kiest u op Voeg account toe, drukt u op het Microsoft Exchange-plaatje (dus niet het Gmail-logo kiezen!) en voert u uw Gmail-gegevens in. Laat hierbij het veld Domein leeg en voer bij de gebruikersnaam het gedeelte voor het apenstaartje van uw Gmail-adres in en druk op Volgende. Nu verschijnen er twee extra invoerveldjes, namelijk Server en Domein. Voer bij Server m.google.com in en druk weer op Volgende. In het venster dat verschijnt, kiest u of u naast de contactpersonen ook e-mail en agenda's wilt synchroniseren en sluit u af met Bewaar. Vanaf nu ziet u bij uw contacten de contactpersonen die u bij Google hebt ingevoerd.
--end--

Deze stappen heb ik helemaal uitgevoerd maar zonder resultaat.
Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Klopt dat werkt niet meer je moet een cardav account instellen omdat gmail gestopt is met de oude service