hoelang vantevoren kan ik mijn abbonoment opzeggen? (Zie beschrijving)

Ik heb een 2 jarig abbonoment bij T-mobile, en die loopt af op 10 April a.s. Ik wil zo snel mogelijk een nieuwe telefoon (heb een blackberry :)). Alleen kan er geen wijs uit op de t-mobile site. Hoelang vantevoren kan ik overstappen naar een andere provider?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.6K

Het beste antwoord

Je kunt je abonnement opzeggen vanaf het moment dat je het hebt afgesloten. In feite kun je dus twee jaar voor het eind al opzeggen.
Als je binnen die twee jaar opzegt moet je een boete/vergoeding betalen.

Je moet meestal minstens twee à drie maanden van te voren opzeggen bij een één- of tweejarig abonnement en bent nu dus nog ruim op tijd.

Je kunt dus nu vragen via bellen of in een T-Mobile-zaak hoeveel boete je nog zou moeten betalen als je nu of over een maand opzegt.
Als je deze niet te hoog vindt, kun je dus al bij een andere provider een abonnement afsluiten. Anders kijk je de komende maanden rustig rond en zegt je abonnement nu op met ingang van april.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In je overeenkomst staat altijd hoe lang je van te voren moet opzeggen. Vaak kun je binnen je provider verlengen en dus eerder dan de afgesproken termijn over een nieuwe telefoon beschikken. Vaak is dit 2 tot 3 maanden van te voren. Bij T-mobile weet ik dat je je 4 maand normaal van te voren kan aanmelden voor een nieuw abonnement. Ik weet niet hoe het zit met verlengen. Maar ik zou zeggen; bel ze maandag eens op en vraag ze om een persoonlijk aanbod.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overstappen naar een andere provider kan elk moment, alleen loopt je abonnement nog door tot de 10e.
Je kan je abonnement nu al opzeggen, maar ook dit zal pas de 10e ingaan.
Je kan nu al wel op zoek gaan naar een nieuwe provider en in geval van nummerbehoud, alles vast gaan regelen zodat je de 10e ook gelijk overgaat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Excuus, ik moet mijzelf corrigeren, Je kan het drie maanden van tevoren opzeggen. Als het eenmaal verlopen is, heb je steeds een opzegtermijn van een maand