welke provider levert hd tv zonder kastje?

met een kastje bedoel ik zo'n apparaat dat coax omzet naar hd tv. ci module is natuurlijk geen probleem

info
ootmarsum, cogas heeft de kabelbeheer

8 jaar geleden
in: Telefoons
2.9K

Antwoorden (3)

De CI-module is meestal een gratis (of goedkope) toevoeging voor een tweede toestel, aan een abonnement mét "kastje".

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus HD tv zonder kastje zal niet lukken. (Op een legale manier).
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt niet digitale tv van ziggo of UPC komt binnen via de kabel en dan kan de klant zelf kiezen of hij dat wil decoderen met een decoder of een ci module
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Deaal, UPC bestaat inmiddels niet meer(of eigenlijk wel, maar is verder gegaan als Ziggo). Het wordt dan ook geen HD TV. Daarvoor heb je echt een een Horizon box voor nodig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Deaal: Correct en tegenwoordig heb je niet eens een CI+ module nodig voor de eerste 30+ kanalen. Je TV moet wel een DVB-C decoder hebben. @MaxKoopmans: Horizon box heb je alleen voor interactieve TV nodig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
***koek antwoord. Gaat echt nergens over. Heb hier Ziggo op 1 TV met CI-module. De mooiste oplossing als je geen iTV nodig hebt. Opnemen kan ik ook als ik een losse externe HDD aansluit. Antwoord verwijderen aub non-informatie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@immetjes Die eeste 30 kanalen zijn SD dus dat is geen optie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MaxKoopmans Je kan het kastje gewoon in de doos laten en een CI module kopen en die gebruiken. Echt ik heb nooit zo'n kastje gehad en heb geen problemen om HD te ontvangen via CI+ . Vroeger bestonden die Horizon kastjes niet eens.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat: Nee, Ndl 1, 2, 3 en Ziggo Sport zijn HD zonder smartcard. Klik op Smartcard:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja ok. Die 3 zenders zijn helemaal zonder smartcard te ontvangen en dan zijn die andere 27 GEEN HD, dus geen optie.
Ootmarsum is Ziggo gebied. Je kan gewoon digitaal HD kijken zonder de Horizonbox van Ziggo (het kastje), de Horizonbox heb je we nodig als je interactief TV wil kijken, dwz: Uitzendinggemist, pauzeren, opnemen, Ziggo on demand.

Wil je dat niet en alleen 30+ digitale (HD) TV zenders zien dan kun je het goedkoopste abonnement afsluiten voor €18.75/maand. Je hebt dan zelfs geen CI+ module nodig om digitale TV te kijken in HD kwaliteit, wel moet je TV een DVB-C tuner hebben. Zie eerste bron.

Als je meer zenders wil dan neem je bv Play Start. Hier krijg je gratis een mediabox bij, hiermee kun je de overige gecodeerde zenders (70+) kijken. Je kunt natuurlijk besluiten deze gratis mediabox niet te geebruiken en dan zul je een CI+ module moeten kopen (€25,- op marktplaats of tweakers [http://tweakers.net/pricewatch/246141/ziggo-ci+-cam-module-(smit)/aanbod/}) of huren (€2,-/maand) van Ziggo (ze 3e bron). In de TV steken, smartcard van Ziggo erin en het werkt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
macuser2000
8 jaar geleden
beste immetjes, Ootmarsum was altijd ziggo gebied, maar sinds een jaar of 2 heeft cogas de contracten met ziggo beindigd. daarom zijn we overgegaan op caiway, maar dat is echt verschrikkelijk. als ziggo mogelijk was geweest had ik dat natuurlijk wel gedaan. zijn er verder nog mogelijkheden; het idee is namelijk wel goed
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aha. MrTomaat geeft het antwoord al: https://www.caiway.nl/site/nl/televisie/digitaleapparatuur/cipluscam
Ziggo en Caiway en Canaaldigitaal (wel een schotel nodig)

Ook bij Caiway kan dat.
https://www.caiway.nl/site/nl/televisie/digitaleapparatuur/cipluscam
Canaaldigitaal
http://www.canaldigitaal.nl/ci-module/

Alle andere typeproviders (glas/DSL) doen dat niet zover ik weet. Met sommige glasproviders die ook een coaxsignaal geven kan je dacht ik wel SD en 1,2,3, HD kijken.

Toegevoegd na 30 minuten:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-zonder-kastje/

Toegevoegd na 22 uur:
KPN levert nog digitenne via een CAM, maar die levert geen HD (via digitenne).
https://hificorner.nl/beeld/digitale-tv/smart-card-cam-modules/kpn-digitenne-cam-module?gclid=Cj0KEQjwt763BRDZx_Xg3-Pv2cABEiQAoDfeGFZUC53n224-oesome7vp_BpVzVWC6XVtutV0azLNE0aAkE48P8HAQ