Mijn htc desire zijn telefoon geheugen is niet genoeg voor een spel ik heb alles naar sd gezet. het aantal mb van spel is te veel voor mb op intern?

hoe kan ik instellen dat mijn games meteen op sd-kaart word gezet? want het past gemakkelijk op mijn sd-kaart.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

1. Android SDK downloaden:
http://developer.android.com/sdk/index.html

2. uitpakken met bijv. winrar (winrar.nl)
3. kopieer de mapje android-sdk-windows naar je bureaublad
4. open de mapje op je desktop en open SDK Manager.exe
5. er komt een command prompt programma open, negeer deze
6. de selecteer alles behalve de manuals en USB drivers
7. laat de sdk de bestanden downloaden
8. op je telefoon: instellingen > applicaties > development > USB foutopsporing aanzetten
9. HTC sync downloaden : http://www.htc.com/www/software/htc-sync/
10. software installeren
11. telefoon op usb aansluiten en druk op HTC sync
12. laat de telefoon syncen
13. druk op windows knopje + R en vul in: cmd
14. krijg je het volgende op je scherm: C:\\>
15. typ het volgende achter de > elk op een nieuwe lijn (zonder de *druk op enter*):

cd desktop\android-sdk-windows\tools *druk op enter*
adb devices *druk op enter*
adb shell *druk op enter*
*wacht op $ teken*
pm setInstallLocation 2 *druk op enter*

en dan is het klaar, haal je telefoon eruit, herstart deze.

Elke app die je vanaf nu installeert komt op de SD kaart, met een SDmove app op de play store (of via de applicatielijst op je telefoon zelf) kun je zelf gekozen apps van SD naar interne opslag geheugen omzetten en andersom

apps zoals launchers, back up, virus scanners, en elk andere systeem app zou ik niet op de SD installeren