Hoe is de dekking van Vodafone ten opzichte van tmobile?

Ik heb nu een iPhone tmobile abonnement, maar deze loopt in de zomer af. Nu wil ik iig weer een iPhone, maar weet niet of ik weer tmobile zal doen of naar Vodafone.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Ik ga na dit abonnement bij T-Mobile ook naar Vodafone. Het nieuwe iPhone abonnement van T-Mobile vind ik krankzinnig en daarbuiten is de dekking bij Vodafone inderdaad vele malen beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedoel je krankzinnig??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nu een iPhone 4 i.c.m. het i150 abonnement van T-Mobile (sinds ongeveer een jaar, ik heb een tweejarig contract). Ik betaal 29,95 euro. Daarvoor krijg ik: - 150 minuten
- 150 smsjes
- Onbeperkt internet op een acceptabele snelheid (zolang er 3G dekking is, wat bij T-Mobile zelden het geval is) Zou ik nu moeten verlengen of een nieuw abonnement af willen sluiten bij T-Mobile en ik kies weer voor i150, dan betaal ik ook 29,95 per maand en krijg ik het volgende: - 150 minuten OF 150 smsjes (eigenlijk wordt dit dus gehalveerd, want het aantal is hetzelfde gebleven maar er wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen smsjes en belminuten)
- 'Onbeperkt' internet op een hogere snelheid. T-Mobile vind een datalimiet van 1GB blijkbaar nog steeds onbeperkt te noemen en daarbuiten wordt de 3G dekking er niet beter of slechter op: Oftewel, aan de snelheidsverhoging hebben ik en vele anderen helemaal niets. Zit je over die 1GB, dan wordt je snelheid dusdanig geknepen tot 46 kb/s. Met 46 kb/s is het zelfs een heel karwei om een simpel mailtje binnen te halen. Je kunt dit limiet resetten zodat je weer 1GB tot je beschikking hebt, maar dit kost je dan maarliefst 10 euro. Nee, het voordeel van T-Mobile ten opzichte van anderen was voor mij het bieden van 150 minuten EN smsjes. Nu dit wegvalt blijven voor mij enkel een grote hoop nadelen over waarbij bij mij de slechte dekking echt de knoop doet doorhakken waardoor ik kies voor een provider met betere dekking en voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zit het bij Vodafone dan met belminuten en sms?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is het ook gecombineerd, maar Vodafone heeft standaard die hoge snelheid van data en de 3G dekking is daar ook echt vele malen beter. Dat weet ik van een gezinslid die een Vodafone abonnement heeft. Dan heb je ook daadwerkelijk wat aan een hoge datasnelheid. Tegenwoordig bieden vrijwel alleen nog simonly abonnementen een mogelijkheid voor minuten EN smsjes, maar dat was bij T-Mobile vrij uniek en wat dat betreft ook een groot voordeel voor mij. Ik vind het niet kloppen dat je nu net zoveel kwijt bent aan geld bij T-Mobile, terwijl je er een hele hoop nadelen voor terug krijgt. Zo ben ik thuis niet te bereiken, omdat ik totaal geen bereik heb binnenshuis. Enkel op zolder en achterin de tuin kan ik een sms versturen/ontvangen of een gesprek voeren. Vodafone biedt voor mij veel meer voordelen dan T-Mobile en dat de minuten/smsjes gecombineerd zijn: Tsja, dat biedt bijna niemand meer aan.

Andere antwoorden (3)

ik zal je dan zeker vodafone aanraden is zoveel malen beter dan tmobile ook zeker kwa dekking ik bel zelf met vodafone en het is gewoon goed niet zoals tmobile zit je ergens binnen heb je gewoon geen bereik meer zit je niet echt op te wachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vodafone heeft het beste netwerk wereldwijd
12 jaar geleden
Heb zowel een Vodafone als t-mobile abo. Merk geen direct grote verschillen in dekking. In mijn directe woonomgeving doet V. het iets beter, afgelopen week in Overijssel was T duidelijk de betere vwb de ontvangst. Ben er overigens ook achtergekomen dat eea duidelijk toestelgebonden kan zijn.