Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen android 2.2 en 3.2?

Ik wil een nieuwe telefoon kopen, ik twijfel hierbij tussen de samsung galaxy Young en de samsung galagy gio. De young heeft android 3.2 en de gio 2.2. Wat is nou precies het verschil?

Ik ga de telefoon trouwens alleen op wifi gebruiken en niet op 3G.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
947

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is niet 3.2, maar 2.3. In deze klasse van telefoons maakt het allemaal niet zoveel uit. 2.3 is wat nieuwer, en er is een select aantal apps dat niet op 2.2 draait. Dit zijn er echter maar heel weinig. De grootste verbetering van 2.2 naar 2.3 was een verbeterde knippen- en plakkenfunctie en de ondersteuning van WebM.

Maar nogmaals, bij dit soort toestellen, maakt het niet zoveel uit.

Overigens hebben ze alle twee 2.3. De Gio is wat ouder, maar heeft later de update gekregen. En de Gio heeft betere specificaties, waarbij met name de resolutie van het scherm eruit springt.

Ik zou je in deze prijsklasse overigens een andere telefoon aanraden dat de toestellen die je uitgekozen hebt, nl. de Sony Xperia Tipo of de Samsung Galaxy Mini 2 (zie de tweede bron). De Sony heeft zelfs Android 4.0, en krijgt misschien zelfs een update naar 4.1 (wat de nieuwste versie van Android is). Alleen zal dat wel afhangen van het belang, maar aangezien het een vrij nieuw toestel is, is dat niet onwaarschijnlijk. Ze zijn beiden ook in verschillende kleuren verkrijgbaar. Of de Mini2 die updat krijgt, is overigens ook niet ondenkbaar, maar eveneens afwachten. Het blijven goedkope telefoon, waar het belang van updates minder is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding