is robin mobel ook echt onbeperkt met alles?

Kan het zo zijn alls je bij voorbeeld 8 Gb internet hebt gebruikt dat dan je internet heel sloom wordt of der extra kosten bij komen https://www.robinmobile.nl/

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Volgens de site is onbeperkt ook echt onbeperkt.

Echter zitten er wel een paar addertjes onder het gras. Je gebruikt een 3G netwerk; al kan je telefoon 4G aan, je zit op het (langzamere) 3G netwerk. Ook de snelheid is niet erg hoog, bij het duurste abonnement maximaal 8 Mbps, bij de goedkoopste maximaal 800 Kbps. De kans dat je ook echt de maximale snelheid haalt is niet zo heel erg groot.

Daarnaast werkt ook Robin Mobile met een fair-use-policy. Bij het goedkoopste abonnement blijft je snelheid altijd die 800 Kbps, bij de middelste variant gaat na 4 GB je snelheid naar 800 Kbps. Bij de duurste variant krijg je 8 GB op 8 Mbps, daarna gaat je snelheid omlaag naar 2,0 Mbps en na 12 GB zlefs naar 800 Kbps. Dus onbeperkt is niet onbeperkt even snel...

Eigenlijk heb je dus bij je abonnement "gewoon" een databundel en ga je bij overschrijding daarvan drastisch in snelheid omlaag. Enige voordeel is dat je niet hoeft bij te betalen.

Het onbeperkt bellen en sms-en geldt alleen binnen Nederland en niet naar betaalde nummers. Ook in het buitenland gebeld worden of sms-en moet je extra betalen. In het buitenland mobiel internet gebruiken kan helemaal niet...

Zoals het zich laat aanzien is het het beste om ook de sim-only abonnementen van andere providers te vergelijken.