Kan ik een 1600mAh batterij in voor mijn samsung galaxy ace GT- s5830 gebruiken? (standaard is 1350mAh)

De batterij van mijn Galaxy Ace is steeds binnen 2 uur leeg. Ik doe er werkelijk nauwelijks iets mee. Bluetooth staat uit, GPS uit, wifi af en toe maar aan, gebruik zeer weinig apps. Vodafone zegt dat ik het zelf maar moet uitzoeken...heb 3 batterijen gekocht met hoger aMh maar wil toch graag weten of dit geen kwaad kan. Graag reacties!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er bij staat dat het voor dezelfde telefoon is. Dan kan het wel Volgens mij (kweet niet zeker daarom bij reactie) kan het geen kwaad en is het alleen hoe meer mAh hoe langer die meegaat. En moet alleen het voltage goed zijn( een telefoon krijgt evenveel ampere als dat ie vraagt) dus dat kan niet verkeerd gaan. Maar zoals ik al zei. Ik weet het niet 100% zeker (alweer 2 jaar geen natuurkunde gehad :p)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Dutchcore. Ik heb ze via Ebay gekocht, tis geen officiele samsung batterij, maar er staat dat het voor de samsung gal.ace s5830 is. Het enige wat er niet bij staat is GT. Als ik die erbij intype bij Ebay krijg ik niet de batterijen met 1600 mAh. Wat betekent de GT....? Ik kom er niet achter, ook niet via samsung etc. Het lijkt op alles sites willekeur of die GT wordt genoemd of niet.

Het beste antwoord

Hallo Solluna,

Je kunt die batterijen gebruiken, maar de ervaring leert dat ze kwalitatief vaak wat minder zijn.

De hoeveelheid mAh staat voor de capaciteit. Vergelijk het met benzine: de meeste auto's rijden prima op euro 95, maar met euro 98 is er een aantal dat betere prestaties krijgt - maar het werkt altijd!

Toegevoegd na 43 seconden:
Oh, en wat GT betekend weet ik ook niet - het is onderdeel van het typenummer, maar het is geen belangrijk deel.