Hoe kon men vroeger de kerktelefoon beluisteren?

Ik heb vroeger wel eens gehoord van iemand dat je tijdens het afluisteren van de kiestoon, welke 1 minuut duurt, dat je dan de kerk kon horen. Klopt dat? Of had je speciale apparatuur nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Neen, je kon gewoon een abonnement op de Kerktelefoon nemen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerktelefoon

Via je eigen telefoon, geen speciale apparatuur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welk telefoonnummer, en hoe kon je die dan beluisteren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik me goed herinner was er een 'truukje'. Je moest de hoorn kort neerleggen of zo. Geen speciaal nummer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het was een vaste lijn, net zoals er nu vaste computerverbindingen bestaan.
De PTT legde speciale vaste lijnen naar huizen aan waar een luidspreker het geluid uit de kerk weergaf.