kan de politie gesprekken van een oude nokia telefoon terug halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
2.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met terughalen?

Antwoorden (2)

Je bedoelt echt de gesprekken zelf?
Nee, die worden nergens opgeslagen, ook niet bij de provider.
De gespreksgegevens wel, die zijn bij de provider opgeslagen, maar dit heeft niets met het type telefoon te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gesprekken niet, sms en andere data wel, voor de rest is men aangewezen op de providers. Na een zogeheten vordering van de officier van justitie zijn deze verplicht de opgevraagde gegevens te verstrekken. Dan krijg je inzicht in alle gevoerde contacten welke via provider hebben gelopen. Overigens wordt er tegenwoordig gewaarschuwd dat bij smartphones welke je 2e hands aanschaft het mogelijk is om inloggegevens te traceren van de vorige eigenaar met alle ellende daaraan gekoppeld. Een toestel met een harde reset terugzetten naar de fabrieksinstellingen is vaak niet meer voldoende. Als een burger dat kan gaat het de politie ook lukken.