Is mobiel internet ip adres traceerbaar?

Ik wil graag weten of je mobiele 3g internet traceerbaar is. Bijv. van Telfort een abonnement, met een ip adres dat elke keer wijzigt als je hem uit en aan zet. Kan iemand alsnog via het ip adres dit terug traceren naar Telfort en daar opvragen wie die ip adres heeft?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
19.4K

Antwoorden (4)

Ja. Dit is noodzakelijk om de wet te handhaven. Als je iets flikt dat belangrijk genoeg is, dan kan justitie Telfort vragen in de logs op te zoeken wie op dat moment dat IP-adres toegewezen had gekregen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als de telefoon van wiens naam gerigstreerd staat gestolen is en iemand doet er iets mee met dat ip adres bijv. iemand oplichten op marktplaats of een winkelbestelling?
capthavoc
10 jaar geleden
ze kunnen denk ik wl vaststellen dat deze phone gestolen is
als je aangifte hebt gedaan en het hebt gemeld bij de provider
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@lolwebs dat is ontraceerbaar. Net als telefoongesprekken op met cash betaalde prepaid mobieltjes. Behalve als je stem wordt herkend. Of je manier van schrijven. :)
Je bent waarschijnlijk niet traceerbaar via ip , deze zijn dynamisch
maar wel via mac adres en imei nummer
dat geld voor zowel pc als smartphone
maar deze gegevens zijn alleen beschikbaar voor de provider en juridisch alleen
verkrijgbaar via een bevelschrift van justitie.
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wordt dit mac en imei ding ook geregistreerd bij elke website die je bezoekt?
capthavoc
10 jaar geleden
Het wordt wel gekoppeld aan het ip adres
Dus via dit of dat ip nummer heeft dit mac adres ingelogd
ik weet niet of imei nummer gekoppeld is
dat gebeurd volgens mij alleen als het via 3G gaat dus via een abbonnement. een prepaid internet /gsm wordt alweer lastiger omdat dat niet perse op naam hoeft te staan Stel hij gebruikt wifi van een gratis internet punt bv mac donald of station
dan wordt het lastig om locatie/plaats te bepalen maar volgens mij kun je dus wel vastellen dat het vanaf die phone gedaan is .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Okee En als je nou je laptop koppelt aan je 3g van je mobiel (dus hotspot ofzo) wordt dan ook je mac van je laptop geregistreerd?
capthavoc
10 jaar geleden
poeh zover gaat mijn kennis ook niet
Maar bedenk wel als iemand iets koop of besteld gaat dat via https
die gegevens zijn natuurlijk vrij uitgebreid wellicht staat het niet in een cookies maar een provider kan met special software daar vast wel achter komen omdat ze het netwerk beheren en https is een uitgebreider protocol
en het lijkt mij niet technish onmogelijk mac adressen te koppelen en te registeren alsof ze intern en extern ip zijn
lijkt mij eigenlijk sterk als dat niet gewoon altijd gebeurd
Wellicht valt het mac adres van die laptop dan niet definitief te koppelen want dat schijn je nog wel te kunnen spoofen. is zeker moeilijk(er)te bewijzen.
maar een mac adres van een phone is volgens mij gekoppeld aan de imei gegevens en is niet te veranderen.
tenzij je heel technisch bent en over hele dure apperatuur beschikt
Ze kunnen ten alle tijde wel bepalen wat de telefoon doet.
wat er achter hangt is denk ik moeilijker te bewijzen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mac en imei nummers worden nooit doorgegeven aan sites die je bezoekt. Alleen ip's. De ip's kunnen technisch wel weer herleid worden naar je imei (alleen jouw provider is daar toe in staat).
Er kunnen veel meer gegevens van je bewaart worden :
Denk aan :
Browser
Besturingssysteem
Hardware info
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker ben je traceerbaar met je mobiel

Als je onherkenbaar wilt zijn, kijk dan eens op
- www.switchvpn.com (enkele dollars per maand, identificatie als leaseweb.nl), ook voor je mobiel permanent instelbaar via VPN optie
- www.hideme.be (gratis, identificatie als Franse internetter)
- ga met je mobiel naar een open wifi point en surf daar mobiel, haal voor de zekerheid je simkaart eruit.

Heb je echt wat te verbergen: koop dan speciaal voor dit wifi doel een gsm, betaal contant, en zorg dat je niet gefilmd wordt in de winkel als je deze telefoon koopt, of als je bij het wifipoint loopt te internetten