Waarom is mijn batterij van m'n Samsung Galaxy S Plus zo snel leeg?

Ik laad de telefoon de hele nacht op, maar de volgende dag is bij minimaal gebruik aan het eind van de middag de batterij alweer leeg. Ik heb geen energievretende App's openstaan en mijn mail wordt maar één keer per uur ge-update.
Daarnaast wordt de batterij tijdens het opladen soms heel erg warm. Af en toe krijg ik de melding; 'temperatuur batterij te hoog, verwijder oplader'.

Het toestel is amper een jaar oud.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemd.. Ik zal aanraden om even naar de winkel te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Speel je veel spelletjes of iets in die richting op je telefoon?

Het beste antwoord

Het is en blijft een smartphone, die verbruiken nou eenmaal veel energie.

Heb je al gekeken bij je instellingen en dan naar batterijverbruik? Hier kan je zien wat het meeste energie gebruikt.

In mijn geval en ik denk bij de meeste smartphone gebruikers is het scherm de meest energievretende bron.
Doe de helderheid van je scherm wat minder, dit helpt aardig.
Geen live achtergronden gebruiken, dus achtergronden die bewegende animaties hebben, dit verbruikt ook heel veel energie.
Een donkere achtergrond is ook beter, aangezien lichte kleuren meer energie verbruiken dan donkere.

Wis het RAM geheugen ook af en toe, dit wist inactieve en achtergrondprocessen.

Ik gebruik trouwens een Samsung Galaxy S2 en deze hoef ik pas na 2 dagen (soms 1 dag met heel veel gebruik) op te laden.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Toegevoegd na 2 minuten:
En niet te vergeten, zet je Bluetooth uit wanneer je het niet gebruikt, hetzelfde geld voor WiFi en GPS. En zorg dat je telefoon wat sneller in standby valt, dus als je het scherm niet aanraakt dat ie na maximaal een halve minuut vanzelf uitgaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als de telefoon al wat ouder is en de batterij al vaak opgeladen word de batterij gewoon zwakker er is niks dat je eraan kan een batterij kan ongeveer zo'n 900 keer worden opgeladen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je logisch nadenkt zijn er 2 opties mogelijk:

1. Je batterij is verouderd/functioneert niet zoals hij hoort te doen. --> langs de winkel gaan.

2. Je telefoon verbruikt veel energie door wat dan ook: Bluetooth, aanstaande flitser, veel openstaande apps (`t kan van alles zijn).

Om het eerste probleem uit te sluiten kan je je telefoon een dag op de vliegtuigmodus zetten en uit en aan zetten, vervolgens kijken hoe snel de batterij dan leeg gaat.

Installeer de android Task manager om te zien welke Apps er open staan, en sluit deze af indien deze niet gebruikt worden.

**Koop een extra battery pack (met externe oplader), smartphones eten simpelweg bergen energie. Door een extra accu erbij te kopen zul niet het probleem hebben dat je na 3 uur `s middags opeens niet meer bereikbaar bent. (Heb zelf een jaartje geleden 2 extra accu's + externe opladers gekocht voor mijn HTC incredible S voor etwa €25,-)