kan je als je in het buitenland een mobiel koopt er een nederlands simkaartje in doen.

je koopt bijboorbeeld een mobiel in duitsland (prepaid), daar zit in simkaart in van duitsland dus bel je via duitsland.

maar als je er een nederlands simkaartje in doet, belt hij toch niet meer via duitsland? ofwel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
8K

Het beste antwoord

Het maakt niets uit waar je een mobiel koopt als hij maar simlock vrij is. en als je dan in een ander land een simkaart koopt kun je er ook maar alleen in dat land mee bellen en gebeld worden en de kosten zijn voor in dat land geldende tarieven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee de simkaart bepaalt de identiteit...

Is je toestel simlock vrij dan kan er alles in... En werkt hij als de band ondersteund wordt, altijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus als ik er een nederlandse simkaar in doe, bel ik via nederland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JA...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke, dank je
Nee, ook Duitse prepaid telefoons zijn allemaal gelockt op de provider. Als je het toestel zou unlocken kan het wel, maar dan bel je dus wel duur via NL...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maakt niet uit, als hij maar simlock vrij is.
Als je er dan een Nederlandse simkaart in doet belt hij via Nederland (en wordt jou telefoon dus eigenlijk als Nederlands gezien) en als je er een Duitse simkaart in doet belt hij via Duitsland (en wordt je telefoon als Duitse telefoon gezien).