stel dat je telefoon wordt gestolen, hoe snel kan je weer van hetzelfde nummer gebruik maken?

Iemand verteld mij dat gisteravond zijn telefoon is gestolen, maar iedere keer als ik belde was de telefoon nog in gebruik. 21 uur later probeer ik het nog eens en hij neemt zelf op. Kan het zijn dat hij inmiddels de ene kaart heeft geblokkeerd en al een andere kaart heeft met zelfde nummer? Bij mij duurde dit een paar weken, maar toen had je nog geen winkels van telfort, vodafone enzo.

Ik geloofde het eerst maar twijfel nu toch aan zijn verhaal. De telefoon is niet afgesloten geweest.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Kan andere simkaart geweest zijn maar je kan je gesprekken ook laten doorschakelen naar een ander nummer.

Het beste antwoord

Dat verschilt per provider. In de meeste telefoonwinkels kan je gelijk een simwissel laten uitvoeren, hier kan een kleine vergoeding tegenoverstaan. Stel dat ik voor een telefoonwinkels sta en mijn tel word gestolen dan heb ik binnen 1 minuut mijn tel nr terug met een nieuwe simkaart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, dat wou ik dus graag weten, maar dan ga je toch wel proberen om je telefoon te laten blokkeren, als die s'avonds laat wordt gestolen? Of laat je de overvallers daar de hele nacht gebruik van maken? En het het lijkt mij dat overvallers meteen de kaart eruit halen toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na het uitvoeren van een simwissel kunnen ze niets meer met houw simkaart. De telefoon kunnen ze gewoon gebruiken omdat deze niet geblokkeerd word in Nl. Wel kan de politie je tel opsporen. Maar dit doen ze meestal niet, ze schrijven liever bekeuringen uit;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha ha, je hebt gelijk. Helaas.
Maar het gaat mij om het vreemde verhaal van diegene. Ik vind het raar dat dieven niet meteen de kaart er uit halen. Meestal gooien ze die weg toch, omdat ze niet traceerbaar willen zijn, het gaat om een gewapende overval namelijk.

Andere antwoorden (2)

In principe zou je met 24 uur weer met hetzelfde nummer via een andere simkaart kunnen bellen. Maar dan moet de betreffende provider wel heel welwillend zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan inderdaad een nieuwe sim kaart gebruiken om je mobiel op te sporen maar als je mobiel nog hebt kun je je imei nummer doorgeven aan je provider het code daarvoor is #*06*