stel dat je telefoon wordt gestolen, hoe snel kan je weer van hetzelfde nummer gebruik maken?

Iemand verteld mij dat gisteravond zijn telefoon is gestolen, maar iedere keer als ik belde was de telefoon nog in gebruik. 21 uur later probeer ik het nog eens en hij neemt zelf op. Kan het zijn dat hij inmiddels de ene kaart heeft geblokkeerd en al een andere kaart heeft met zelfde nummer? Bij mij duurde dit een paar weken, maar toen had je nog geen winkels van telfort, vodafone enzo.

Ik geloofde het eerst maar twijfel nu toch aan zijn verhaal. De telefoon is niet afgesloten geweest.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat verschilt per provider. In de meeste telefoonwinkels kan je gelijk een simwissel laten uitvoeren, hier kan een kleine vergoeding tegenoverstaan. Stel dat ik voor een telefoonwinkels sta en mijn tel word gestolen dan heb ik binnen 1 minuut mijn tel nr terug met een nieuwe simkaart

In principe zou je met 24 uur weer met hetzelfde nummer via een andere simkaart kunnen bellen. Maar dan moet de betreffende provider wel heel welwillend zijn.

Je kan inderdaad een nieuwe sim kaart gebruiken om je mobiel op te sporen maar als je mobiel nog hebt kun je je imei nummer doorgeven aan je provider het code daarvoor is #*06*

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100