Kan ik een geblokkeerde vodafone simkaart deblokkeren door er €10,- erop te zetten?

ik heb er een jaartje geen geld op mijn prepaid gezet, dus die gaat dan blokkeren als je er geen geld op zet. Heb ik dus niet gedaan. nu is die geblokkeerd. Als ik nu gewoon een opwaardeer kaartje koop, en er wat geld opzet. Gaat die blokkade er dan meteen van af?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
3.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had het bij T-Mobile laten verlopen. Ik gebruikte die simkaart en het tel. nummer niet meer. En toen ik het weer wilde gaan gebruiken zeiden ze in de winkel dat mijn telefoonnummer opgeheven was. Overgebleven beltegoed was uiteraard ook weg. Misschien doet Vodafone dat ook zo.

Het beste antwoord

Je kunt het heel snel zelf controleren. Bel het nummer van je mobiele telefoon, en kijk of het nummer nog werkt, en je dus nog gebeld kan worden. Is dat niet zo, dan ben je je nummer kwijt. Kun je nog wèl gebeld worden, dan kun je ook nog opwaarderen.

Hier wat spelregels van de Vodafone site:

"Hoe lang is mijn prepaid-tegoed (nog) geldig?
Het tegoed dat al op je simkaart staat bij aankoop, is vanaf het eerste gesprek dat je voert 3 maanden geldig.
De € 5 extra prepaid tegoed die je ontvangt na registratie, is 6 maanden geldig. Als je daarna een nieuwe opwaardering doet, is de geldigheid van je totale tegoed 12 maanden. Waardeer je je tegoed op met een opwaardeerbon van € 10, dan is je tegoed 90 dagen geldig."

Als je beltegoed niet meer geldig is:
"Je kunt dan wel nog 2 maanden gebeld worden. Na deze 2 maanden heb je nog eens 30 dagen de tijd om alsnog je tegoed op te waarderen en je nummer te behouden. Anderen kunnen jou dan niet meer op je mobiel bereiken."

Alles is hier na te lezen:
http://help.vodafone.nl/cgi-bin/consumer_help_nl.cfg/php/enduser/home.php?cat_lvl1=16&cat_lvl2=20&p_search_text=2317&p_sid=jQEdj6*j