Wat is een telefoon leasen bij HI?

Ik wil dus een abbo nemen bij hi,
Alleen nu staat er iets over leasen,

Ik weet dat je dan bij een 2 jarig abbo,
na 2 jaar 15% moet betalen van de dag waarde dan is die pas echt van jou,

Wat zijn nou die voor en nadelen er van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het betekent in elk geval dat de telefoon gedurende die 2 jaar niet van jou is.

Het beste antwoord

Je betaalt niet meer vooraf bij voor je toestel. Ook is de toestelprijs niet meer verwerkt in je abonnementskosten. In de plaats daarvan zie je nu heel transparant wat je voor je toestel betaalt. Kies je voor de meest geavanceerde smartphone voor een paar euro’s meer of bespaar je door een eenvoudiger toestel of zelfs een gratis toestel te kiezen. De keuze is aan jou! Met Hi ToestelLease huur je een toestel van Hi tijdens je abonnementsperiode ( 1 of 2 jaar). Aan het einde van je contract kun je het toestel omruilen (bij verlenging), overnemen of inleveren. Ook dat is geheel aan jou. Uit onderzoek onder Hi bellers blijkt dat ruim 80% zijn oude toestel alleen behoud als back-up en dat het toestel vooral in de la beland. Met de Hi SmartCare 4 uur service  is dit niet meer nodig. Hi zorgt ervoor dat je bij een defect altijd binnen 4 uur weer online bent.

Het komt er dus op neer dat je lagere abonementskosten hebt omdat je de telefoon least. Je geeft de tel na afloop terug om vervolgens een nieuwe uit te kiezen of je koopt hem af wanneer je hem wilt houden. Je abonementskosten worden lager maar de telefoon is pas echt van jou na afkoop (mits je hem na die periode wilt houden)

Toegevoegd na 2 minuten:
Het staat hier allemaal heel duidelijk uitgelegd: http://www.hi.nl/Abonnementen/Voor-je-mobiel/Hi-ToestelLease.htm

Toegevoegd na 11 minuten:
Dus voordeel: lagere maandelijkse kosten en het inruilen na de periode voor een nieuwe telefoon.
Nadeel: de telefoon is gedurende de leaseperiode niet echt van jou. En het afkopen wanneer je de telefoon wilt houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voordelen : Je kan later betalen .
Nadelen je betaald veel meer .

bijvoorbeeld je betaald per maand normaal 24,95 (maar hier komt nog btw overheen dus : 29.69 )

doe dit keer 24 (maanden ) = 29.69 x 24 = 712.57 .
Maar als jij gaat leasen betaal je hier over het totaal bedrag ook nog 15% dus : 712.75 x 15% = 819.46 .

Dus : Normaal betalen totaal : 712.57 incl belastingen .
Leasen : 819.46 incl belastingen .

€106.89 scheelt het je al je least .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb even gekeken bij HI en even het goedkoopste abonnement op geteld , en na 2 jaar heb je dan 621 € betaalt voor iphone en dat abonnement , persoonlijk zou ik zo,n iphone liever ineens kopen , want met lease contracten betaal je een of andere manier de hoofdprijs , dan is nog de vraag , wat is de dagwaarde na 2 jaar ,de verkoper zal ongetwijfeld een hogere dagwaarde toekennen , met de achterliggende gedachte dat als je dat te duur vind of je hebt niet genoeg money , hoopt hij natuurlijk dat je je abonnement weer gaat verlengen oid ,
pas op het zijn gewiekste jongens die telefoonboeren
suc6

Toegevoegd na 7 minuten:
de vorige beantwoorder legt heel duidelijk uit hoe hi werkt dit antwoord had ik nog niet gezien , toen ik in stuurde