Hoe kan ik goedkoop internetten op mijn iPhone in de Verenigde Staten?

Ik ga in mei naar de VS en wil daar graag kunnen internetten. Niets zwaars, gewoon WhatsApp en mijn mail bijhouden.

Mijn provider is Vodafone en als ik gewoon via hun internet kost dat echt belachelijk veel voor een paar MB.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Op heel veel plaatsen kan je gewoon inloggen op wifi van een bedrijf ( starbucks) of hotel of locatie ( bv time square NY)
Ik zou het gewoon daar bij houden. Ander betaal je echt blauw of je loopt te pielen met kaarten. Ik ben afgelopen september geweest. En heb maar in 1 hotel problemen gehad dat ik niet kon inloggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

wat heel slim is om te doen in het buitenland is daar een simkaart kopen, als je een amerikaanse simkaart koopt en die in je telefoon stopt betaal je het amerikaanse tarif.

wel prepaid nemen, of een sim only abonnement dat je per maand kan opzeggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt daar het beste een simkaartje kopen met de mogelijkheid voor mobiel internet en je huidige simkaart in een oude telefoon stoppen zodat je nog wel gebeld kunt worden.
Dan heb je zeker geen onverwachte kosten bij thuiskomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in principe niet belachelijk duur. Het probleem is dat je onbewust internet voor meerdere apps gebruikt. Bijvoorbeeld apps die meedraaien zonder dat je het zelf door hebt.

Daarom zou ik je ook echt willen adviseren om geen gebruik te maken van internet in het buitenland. Althans niet via je provider in Nederland. Zo voorkom je onaangename verrassingen!

Wat je eventueel zou kunnen doen, staat in de hierboven gegeven antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe hebben veel hotels wi-fi. De McDonalds heeft verder altijd wi-fi. Zou zeggen zonde van je geld. Maar het ligt natuurlijk aan of het nood voor je is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat vast niet elke 100m. een McDonald als je in de woestijn bent en de Grand Canyon aan 't bekijken bent...
In Amerika struikel je werkelijk over gratis WiFi en ook in alle hotels heb je er beschikking over dus ik zou het idd daarbij laten wan t anders moet je als je thuisbent de poeplap trekken. Anders tjek de link voor als je het toch wilt