Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ontvang smsjes terwijl de verstuurder zegt deze niet te hebben verstuurd, hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
731

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Je ontvangt de smsjes niet als de verstuurder ze niet verstuurd heeft. Hij heeft ze dus wel degelijk verstuurd.

Mogelijk waren ze voor een andere ontvanger bedoeld, heeft hij dus een foutje gemaakt waar hij (zogenaamd?) niets van weet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Tikfout gemaakt in 't tel.nr. bij 't invoeren van de naam van de persoon op je mobieltje.
2. Ze zijn in 't spamfilter beland.
3. Technische fout bij de provider.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe het kan weet ik niet precies, maar mijn dochter heeft hetzelfde gehad.
Haar vriendinnen en moeders van vriendinnen kregen SMSjes van haar zonder tekst erin. Die had ze niet verstuurd.
Na een tijdje kregen we een rekening van meer dan € 300,- en hebben we maar snel het abbonnement laten blokkeren.

Nu heeft ze prepaid, had ik meteen moeten doen natuurlijk.
Mijn advies:
pak een nieuw nummer of prepaid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een collega van mij had dit ook. het hoes je waar de telefoon in zat had een magnetische sluiting dit zorgde ervoor dat de toetsenlock van zijn slider telefoon afging en door het zogenaamde "buttdailing" sms'jes begon te versturen zonder text
Het lijkt erop of iemand de site fakeSMS heeft ontdekt. Daarmee kun je nep-SMS-jes versturen, ook namens anderen.
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden
Is die persoon toevallig lid van zoiets als HotSMS? Dan kan het zijn dat zijn/haar Online SMS account is gekraakt en dat weldegelijk iemand anders de SMSjes stuurt. (Trouwens de meeste mobiele providers laten het ook toe via de website om SMS te sturen via zoiets als MijnTelfort ofzo, password gekraakt levert hetzelfde resultaat.)
Hoewel een alcohol incidentje mij ook meer voor de hand lijkt liggen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kunnen tegenwoordig zomaar smsjes versturen naar anderen. en zomaar iemands ander nummer bij geven..
Dat kan dus.
En als je zender nou zegt dat die niet heeft gestuurd.
Dat kan zo kloppen..!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan prima zijn dat iemand via zijn/haar nummer smsjes verstuurd.

Toegevoegd na 20 seconden:
Via internet is veel mogelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding