Als ik op mijn nokia 5230 mn locatie wil bepalen zegt hij dat er slechte gps verbinding is omdat ik binnen ben. Maar buiten doet hij hetzelfde???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Op jouw Nokia 5230 zit een eenvoudige, haast ouderwetse GPS. De gevoeligheid is beperkt, het ondersteund AGPS niet, en kan ook niet overweg met de Russische GPS [GLONASS] niet.
Wat jouw probleem [buiten] kan zijn is:
- Je wacht niet lang genoeg [denk aan 5 minuten]
- Je hebt niet voldoende satellieten in zicht [hoogbouw & bomen blokkeren het signaal]
Om een hedendaagse GPS ervaring te hebben, een die snel en accuraat de positie aangeeft, moet je zoeken naar een smartphone met AGPS [Assistent GPS] & GLONASS ondersteuning. Dat zijn de nieuwe Samsung & Apple iPhones.

Toegevoegd na 3 minuten:
Pardon, je Noky doet wel aan A-GPS... Dan vermoed ik toch dat het een gebrek aan satellieten in zicht zal zijn. Probeer zoveel mogelijk onder de open hemel te staan, en zorg voor een Internet verbinding [anders functioneert AGPS niet].
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een GPS ontvanger langere tijd geen ontvangst gehad heeft of als er een grote verplaatsing zonder ontvangst is geweest dan moet de GPS eerst weer de almanak laden.
Deze almanak is een soort van digitaal spoorboekje waar de posities van de satellieten voor de komende paar weken in staan.
Het synchroniseren van de almanak kan tot wel 20 minuten duren, er moet daarvoor ook ononderbroken ontvangst zijn.
Nadat de GPS zo weer weet waar hij is zal hij volgende keren weer binnen een minuut kunnen werken.
Er bestaan overigens ook programma's die de almanak van internet kunnen downloaden.
Een voorbeeld hiervan is QuickGPS dat ik op mijn (Windows mobile) HTC heb staan.