Ik heb gister een Htc mobiel gevonden op straat, wat nu?

Ik kreeg hem niet aan om een nummer op te zoeken om te bellen van hee ik heb je telefoon! Thuis aangekomen bleek er geen batterij in te zitten. Hier hebben we alleen iphones dus batterij uitwisselen kan niet. De simkaart is al geblokkeerd denk ik, want hij geeft geen signaal aan terwijl mijn telefoon 100% zeker simlock vrij is. Op de geheugenkaart staan wel fotos maar ik herken niks/niemand. Na een beetje googlen ben ik erachter dat het een Htc willdfire is. Vriendn van mij hebben een desire, past die batterij? Iemand nog meer tips om de eigenaar te achterhalen? Ik wil m niet naar de politie brengen want die doen er toch niks mee....

Weet jij het antwoord?

/2500

Ten eerste top politie doet niks Probeer de batterij van de desire is. Hoop dan ook nog voor je dat er geen wachtwoord op zit. Toegevoegd na 4 minuten: Je kan ook de vliegtuig stand aan zetten als je weet hoe dat moet alle wachtwoorden zijn dan vaak weg.

De politie doet er toch niets mee? Natuurlijk wel. Maar als je liever zelf op onderzoek uitgaat zou je de provider [t-mobile] kunnen bellen. Die weten op wiens naam de sim kaart staat. Zij zullen jou de naam niet geven maar zijn waarschijnlijk wel bereid om jouw gegevens aan de eigenaar door te geven. Hou er rekening mee dat de telefoon gestolen is, en waarschijnlijk door een [redelijk] ervaren dief. Succes.

Je kunt naar een telefoonwinkel gaan, of een "reparatieshop", zoalsl bijv. Belcompany, Phonehouse enz. Zij hebben meestal wel de batterij die erin moet. Al willen ze maar 5 of 10 minuten tijd voor je maken; dat zal ruim voldoende zijn om enkele telefoonnummers uit het geheugen te noteren (als die erin staan). Kijk ook even of er bij de contacten een ICE staat (In Case of Emergency). Dat is meestal een belangrijke persoon voor de eigenaar. Succes!!

ik vond een aantal jaren terug ook een mobieltje op straat. ik heb mijn vondst doorgegeven aan de politie, maar de mobiel zelf in bewaring gehouden. na verloop van een jaar mocht ik mij eigenaar noemen, en heb het ding opgestuurd naar stichting aap. die zijn erg blij met opgestuurde mobieltjes.

je kan even kijken op deze site als iemand een adv. heeft geplaatst en zelf ff adv. plaatsen http://www.meldplaats.nl/lijst.asp?top=gsm ik heb een kapotte wildfire hier liggen...als je in twente woont mag je mijn batterij wel lenen ;)

Heb je een oplader die erin past? Het werkt meestal bij de meeste mobieltjes als je gewoon hem oplaad dan gaat ie wel aan maar je hebt dan geen batterij! Misschien helpt dat wel! Als je teminste een oplader hebt die erin past!

Gewoon naar de politie brengen. Toegevoegd na 1 minuut: Of bel iemand uit de telefoon lijst en zeg dat je een telefoon hebt gevonden en geen idee heeft van wie het is en misschien weet die persoon van wie het is..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100