Is het waar dat mensen je kunnen traceren via je mobiel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jep ! big brother is waching!! ;-)

Antwoorden (2)

'mensen' is wat te ruim, maar het gsm netwerk weet op elk moment waar je mobiel zich bevindt, tot op 10-500 meter nauwkeurig (afhankelijk van stad of platteland).
Iedereen die toegang tot het netwerk heeft (de netwerkoperator, politie, cia, hackers?) kan dus jouw locatie vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan ja, indien je belager er in slaagt software op je telefoon te zetten. Die software staat op internet.
Die persoon kan dan steeds weten waar je zit.

Mensen doen dat om hun kinderen te controleren
Jaloerse mannen zoeken waar hun vrouw uithangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad die vergat ik nog: veel smartphones hebben gps en continue verbinding met internet. Met een simpel stukje spyware wordt je lokatie voortdurend gedeeld (al dan niet met je eigen medeweten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt. Met GPS weet je de positie nog nauwkeuriger.