Ik zit met een geschil met onze telefoon provider. ik wil graag weten hoeveel/hoelang je bezig bent om met 46Kbps 285Mb binnen te halen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

46Kbps komt overeen met 0.046Mbps. 285Mb / 0.046Mbps == 6195 seconden == 103 minuten.
Aangezien er ook nog 'overhead' bij komt doordat de data die je download in 'pakketjes' verpakt wordt tijdens het transport, zul je ongeveer 120 minuten, dus 2 uur bezig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ziet iets over het hoofd: De snelheid is in MegaBITS per seconde en de bestandsgrootte is in MegaBYTES. Daar zit een factor 8 verschil in In de praktijk is het verschil nog groter omdat er in het dataverkeer nog overhead zit. Zie het antwoord van domtic.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eenheden bit (b) en byte (B) hebben elk hun eigen schrijfwijze [klein en groot]. Aangezien de vraag over Kbps en Mb gaat impliceert dat beide bits te zijn.
Dus mijn antwoord kan alleen faut zijn als de eenheden in de vraag dat ook zijn waardoor mijn antwoord... never mind ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Mokum. JE ANTWOORD KLOPT. Dus geen gezeik over bits of bytes. Er staat Kb en Mb. Waarbij de kleine letter b dezelfde eenheid vertegenwoordigt. En of dit nou bits of bytes zijn maakt in de berekening niet meer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Haelenaar:
Ik ben van 285 MB uitgegaan (ook al staat er 285 Mb in de vraag). Aangezien het verschil tussen bits (b) en bytes (B) een factor 8 is (en met transport+overhead eerder nog een factor 9 komma-nog-wat) is een gezever over bits en bytes wel degelijk van belang. Als het hier wel over MB en niet over Mb gaat, moet je die 103 minuten met 8-9 vermenigvuldigen ... een keer raden waar je dan uitkomt: inderdaad, ca. 900 minuten = 15 uur = mijn antwoord.

Andere antwoorden (1)

285MB is 285000kB. 1 byte = 8 bits. 285.000 kByte = 2.280.000 kbits.
De overdracht duurt dan ca. 2.280.000/46= 49565 seconden. /3600 = 13 uur en 46 minuten. Theoretisch.
Eerder nog 10% langer vanwege overhead (start/stop bits etc). Pak hem beet 15 uur.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat zegt je provider / wat verwachte je zelf hoelang dit gaat duren?