Waar moet ik op letten als ik een iPhone verzekering afsluit?

Goedenavond,
Vorige week heb ik bij mijn nieuwe iPhone een verzekering afgesloten. Dit werd mij aangeboden door de medewerker van de winkel.
Ik vond het wel een goed en verstandig idee. Nu heb ik 14 dagen bedenktijd. Als ik zou willen kan ik het - per aangtekende brief - deze week nog opzeggen. Ik ben aan het bekijken of dat een goed idee is en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb een paar vragen.

1. Wie biedt volgens jullie de beste iPhone verzekering aan? Hebben jullie er een positieve ervaring mee (tijdens verlies, diefstal of schade)? Hoe reageerde de verzekeraar toen? Is alles correct en zorgvuldig (zonder problemen) afgehandeld?
Ik zou graag een verzekeraar hebben die alles goed en snel afhandelt als er problemen zijn (verlies, diefstal of schade).

2. Waar moet ik op letten als ik de iPhone verzekering toch bij een andere verzekeraar zou willen afsluiten? Zijn er bepaalde adertjes onder het gras? Waar moet ik op letten bij het uitzoeken van de verzekering om te voorkomen dat ik straks voor onaangename problemen kom te staan als er iets met mijn iPhone is (schade, diefstal of verlies)?
Ik las op internet verhalen van verzekeraars die (ondanks de verzekering die was afgesloten) niets uitkeerde bij verlies of diefstal, omdat er in hun ogen sprake was van nalatigheid / strijdigheden met de polisvoorwaarden (terwijl dit niet zo bleek te zijn). Ik zou dergelijke discussies en complicaties met de verzekeraar (als ik ze nodig heb) graag voorkomen in de toekomst.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Elke verzekering is gebonden aan voorwaarden, er bestaat geen verzekering die altijd uitkeert. Als jij zegt dat je bestolen bent omdat je hem hebt laten slingeren in een sportkantine dan ben je nalatig geweest en dat word er door geen enkele verzekeraar uitgekeerd.

Echter is diefstal alleen te verzekeren als je telefoon zich in een afgesloten ruimte bevind. Na de diefstal moet je braakschade kunnen aantonen aan die ruimte. En je moet aangifte doen bij de politie. Pas dan kan je verwachten dat je iets vergoed krijgt. Dat is bij vrijwel alle verzekeringen zo.

Je kunt letten op dingen als eigen risico, het bedrag dat je altijd betaald mocht je gebruik maken van de verzekering, bij de één zit dat erin en bij de ander niet, maar als dat niet zo is dan zal je zien dat je premie hoger is.