Voordelen:
Email
- Email op de Blackberry is snel, makkelijk in gebruik en betrouwbaar.
Toetsenbord
- Het duimtoetsenbord is misschien even wennen, maar uiteindelijk vindt (bijna) iedereen het geweldig.
BBM
- Oftwel, Blackberry Messenger Service, het gratis text-messaging dat Blackberry aanbiedt.
Beeldscherm
- Erg prettig scherm om naar te kijken, het toont haarscherp plaatjes en teksten en het is ook goed in de zon te gebruiken.
Interface
- Een voorbeeld voor veel multimediatoestellen, alles gaat soepel en alles laadt snel.

Nadelen:
Instellingen
- Een juiste instellingen veranderen is niet altijd even makkelijk.
Beperkte App Store
- RIM bied weinig content aan in de Appstore.
Beveiling
- Sommige zien het als een nadeel, andere als een voordeel. Maar alle gegevens die op uw Blackberry staan, staan ook op een server in Canada. In theorie kan RIM dus bij uw gegevens. Toch is de Blackberry wel extreem goed beveiligd tegen ander onheil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voordeel ; Je hebt Wifi
Nadeel ; Je kut niet typen als je dikke vingers hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wifi heb je ook gewoon bij andere smartphones, je bedoelt zeker dat je gaat internetten via het RIM netwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd veel te kleine toetsen. Ik gebruik er zelfs een pennetje voor. Voor mij nooit meer een Blackberry!! Bovendien vind ik het scherm veel te klein voor een smartphone en voor het pingen hoef je het ook niet meer te doen
Ik heb ooit bij een demonstratie van Blackberry en T-mobile op een demo-blackberry mogen internetten...
In 1 woord: K*T!!
Het touchpad deed helemaal niet wat ik wilde.
Als ik met de aanwijzer naar links wilde veegde ik naar links, en vervolgens vloog de aanwijzer heeel hard te ver naar links.
En zo ging dat de hele tijd...
Ik ben blij met mijn nokia 2710 en behalve dat de blackberry aan het uit kan, kan ik geen enkel voordeel opnoemen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ohja, doordat het touchpad moeilijk te bedienen is, is het voor mij onmogelijk om met een blackberry om te gaan.
En ik ben geen achterlijke opa uit het jaar 1920, maar ben juist heel ervaren computer gebruiker.
Dus aan mij zal het niet liggen.

Wist je trouwens dat ik laatst in de krant las dat meer dan de helft van de huidige blackberry gebruikers als volgende telefoon geen blackberry meer wil?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens. in 1 woord een kut telefoon
persoonlijk zie ik alleen maar nadelen-

-- klein scherm,
- niet handig voor internetten,
- niet handig om desktop versies weer te geven,

-- je hebt dunne vingers nodig voor de toetsen,

-- bij ze allemaal is de camera slecht,

-- ze zijn allemaal sloom,

ik spreek uit ervaring, ik heb er zelf een gehad. ik heb 'm na 2 maanden verkocht.

Toegevoegd na 1 minuut:
het is eigenlijk alleen handig om even snel je berichten te kijken of even snel een mobiele versie van een site te bekijken, maar echt voor internetten en 3d games moet je geen blackberry kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie geen nadeel aan de blackberry. Schermpje vind ik niet te klein, wen je vanzelf aan. Had eerst de samsung vond ik eerst te groot scherm, later vond ik het normaal. Blackberry zag er klein uit met scherm, nu vind ik het normaal. Toetsen en internet vind ik fijn. En pingen is gwn een goed extra'tje ;)

Toegevoegd na 47 seconden:
Wifi instellingen enzo mogen ze wel iets duidelijker doen. Ik kloot nu nog met wifi, maar ligt aan mezelf :p