hoe kan een GSM toestel (vanaf het midden van een tafel) vanzelf op de grond vallen?

Vannacht werd ik wakker van iets dat op de grond viel. Na een relatief korte zoektocht ontdekte ik dat mijn Nokia N95, vanaf het midden van de tafel op de grond was gevallen. Toen ik vanmiddag thuis kwam lag diezelfde Nokia N95 wederom op de grond...

Het toestel lag minimaal 20 cm vanaf de rand op het tafelblad naast mijn agenda. Maar mijn agenda lag nog steeds op de hoek van de tafel. Dus dan is mijn toestel over de agenda heen op de grond gevallen...

Vreemd allemaal...

Hoe kan een GSM toestel vanzelf op de grond vallen?

Iemand hier die het antwoord weet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
3.1K

Het beste antwoord

Dit gebeurt mij ook wel eens, gewoon omdat de telefoon ergens van af trilt. Dat kan gebeuren door een oproep, maar bij mij gebeurt het vaker als de gsm bijna zonder stroom zit: dan trilt hij eens in de zoveel tijd om te waarschuwen, en wandelt zó, soms met een bocht, van de tafel af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Zonder stroom zitten - da's een interessante nieuwe mogelijkheid om te gaan trillen zonder 'gemiste oproep'. +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit de meest logische verklaring

Andere antwoorden (10)

Als de trilfunctie aanstaat kan het toestel zomaar van de tafel af 'lopen'. Maar dat zou je toch moeten horen, wellicht slaap je toch diep genoeg om dat te missen?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dacht ik ook aan, maar lijkt me nog steeds onwaarschijnlijk.
toch + 1
als hij op trilfunctie stond, en je hebt een glad oppervlak wat misschien ook nog ietsjes scheef staat, zou het in theorie, en misschien ook wel in de praktijk, moeten kunnen?
14 jaar geleden
Niet, het kan niet uit zichzelf vallen..

Heb je een kat rondlopen of een ander dier dat losloopt en op de tafel is gesprongen?
Anders een huisgeest..

Toegevoegd na 1 minuut:
Wanner je trilfunctie aanstond kan je telefoon niet over je agenda heen trillen..dan zo in het uitzonderlijke geval, bij een lichte agenda, de agenda meeschuiven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poltergeist! Haha, +1
Rieneke1
14 jaar geleden
niet over de agenda, maar misschien wel er omheen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen kat... Wel een hond. Maar die had in het tweede geval de agenda ook mee moeten nemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou wellicht kunnen...maar dan zou Starbless wel een gemiste oproep gehad moeten hebben..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless: nee hoor, je hond heeft misschien je telefoon gewoon in zn bek gepakt en hem op de grond gegooid..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wellicht dat de hond dat ie 2e keus was waardoor hij de telefoon als concurrentie ziet en door zo'n daad laat ie zien we de baas is en de gsm gaf zich over door op de grond te gaan liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cindy: Dan zou ze toch creatief moeten zijn, aangezien de enige stoel die ze erbij nodig heeft direct weg rolt... Maar ik heb vannacht in ieder geval geen telefoon gehad, want dat hoor ik echt wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja..dan blijft het raadselachtig..
Ik zou zeggen door de trilfunctie.

Heb je een webcam? Neem het desnoods op met een laptop en je weet het zeker.
Huisdieren kunnen trouwens ook weleens dol zijn op het verplaatsen van dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verplaatsen van voorwerpen, meestal buiten ons gezichts veld, komt nog al eens voor.
Meestal is er een goede verklaring voor te vinden, maar een enkele keer ook niet.
Het knipperen van lichten, vooral s'avond, valt hier ook onder, ook dan is er vaak een oorzaak voor te vinden. maar ook nu weer, soms niet.
Afgelopen kerst heb ik dat zelf meegemaakt, drie avonden achter elkaar op het zelfde tijdstip, knipperden de kerstverlichting.
Deze werkte op een travo en zou egenlijk niet moeten kunnen knipperen.
Later bleek dat er een goede kennis van ons was overleden en ik weet dat ik nu misschien de volle laag krijg hier op g.v. maar ik zag het als een soort contact maken van de overleden.
Na deze 3 avonden heeft de kerstverlichting nooit meer geknipperd
En voorwerpen die zomaar vallen ken ik ook goed, maar natuurlijk moet je altijd zo nuchter mogelijk blijven er is bijna altijd een goede verklaring voor.
En is die er niet, dan zouden het boodschappen kunnen wezen, een vorm van contact zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Mooi persoonlijk antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volle laag? Nee hoor.....+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie wil er nu contact maken via kerstverlichting?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Juist daarom vraag ik het, omdat ik denk dat jij me wel een richting kan geven, waarin ik het moet zoekn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vakantie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijf goed op het pad.
Je kunt toch zien of je gebelt bent,op gesprek gemist,of dat je wekker funtie aanstond.en als je wakker werd van dat er iets op de grond viel,dan heb je het geluid van de telefoon ook niet gehoort als hij evt op geluid stil stond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het niet ,dacht ook aan de tril functie dat je gebeld bent of gesmst.En anders de hogere gsm sferen.
mobiel voodoo ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die onthou ik... Mobiel VooDoo... hihihihihihi...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihii
Ga na wat er gebeurd kan zijn, meestal kom je dan tot een aannemelijke reden. Misschien ben je even uit bed geweest en ben je het per ongeluk zelf geweest. Klinkt stom, maar er zijn mensen die na kort uit bed te zijn geweest in de nacht, dat de volgende morgen al niet meer weten.

Er kan natuurlijk ook iets met je telefoon aan de hand zijn. Wellicht dat de trilfunctie spontaan gaat werken. Zou ook kunnen, maar lijkt me niet zo aannemelijk.

Je zou als je het echt zeker wil weten gewoon een webcam of iets dergelijks moeten gebruiken om je telefoon te filmen. Dan weet je het in ieder geval zeker. Nu blijft het enkel bij gissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meest aannemelijke antwoorden blijken vaak het dichtst bij de werkelijkheid te liggen.

Het meest aannemelijk is in dit geval toch echt de trilfunctie. Ooit gezien hoe een mobiel hele einden kan wandelen? Dat kan ook over perfect horizontale oppervlakken: de trilling van de behuizing van de telefoon hoeft namelijk niet symmetrisch te zijn.

Dat verklaart ook het "over de agenda heen" vallen. Het is veel aannemelijker dat de telefoon om de agenda heen is gewandeld.

Veel telefoons geven alleen 'oproep gemist' als het nummer werd meegestuurd. Als iemand anoniem belt (zeg maar met *31*), geven veel telefoons geen 'oproep gemist' aan.

Als je wakker wordt van het vallen van de telefoon, was je op dat moment al niet meer in diepe slaap. Ben je namelijk in diepe slaap, dan word je misschien wel wakker, maar realiseer je je niet dat dat van de gevallen telefoon is.

Daarom denk ik eerder dat je al een beetje wakker bent geworden van het rinkelen, of (als dat uitstond) van het trillen, van de telefoon. Alleen doordat je al een beetje wakker was, maar te weinig om het geluid zelf te horen, kon je wel het geluid van het vallen bewust horen en daarvan meteen echt wakker worden.

Op geesten, boodschappen, of vormen van contact zoeken, zou ik het beslist niet gooien. Ten eerste gebeurt er *altijd* wel iets bijzonders. Dus gebeurt er ook iets bijzonders als een dierbare overlijdt. Al die bijzondere dingen vergeten we, behalve dat ene ding dat net gebeurde toen die dierbare overleed. Zo creëer je dus voor jezelf een bevooroordeelde blik - want in alle bijzondere gevallen *die je je herinnert*, is een dierbare overleden -- let op de klemtoon...!

Ten tweede zou het voor een geest tamelijk dom zijn om een boodschap te geven die zo vaak voor toeval wordt versleten. Wij leren op elke cursus dat de boodschap moet zijn toegesneden op de ontvanger - zou zo'n geest dat dan níet weten?
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed over nagedacht! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat die geesten nogal dom zijn kun je goed zien in de programma's van Char.
Cryofiel
14 jaar geleden
Char is geen geest, hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cryofiel: maar wel eng!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee maar die geesten geven wel moeizaam hun informatie door.
Wij zijn ook wel eens erg geschrokken van een gsm,
het lampje ging 's nachts spontaan aan, en de kamer was plotsklaps verlicht......... na de schrik even goed gekeken en het bleek de mobiele telefoon te zijn, die automatisch
aangaat 's nachts. Een soort van updaten zeg maar.
Misschien is zoiets bij jouw telefoon ook wel aan de hand,
de telefoon is van ander materiaal -gladder- als de agenda en
gaat langzaamaan van de tafel glijden....
Of het een 'seintje van boven ' is? Ik betwijfel het, als dat zo is , weet je zéker dat het van een bepaald persoon komt, daar twijfel je dan niet aan, alles klopt dan, het moment, het voorwerp, de omgeving, jouw gedachten etc... Dat had je nu niet.
Niet teveel over gaan piekeren of zo, gewoon zo laten en
lekker verder slapen.

Goedenacht