biede toestellen zijn volgens mij nu verkrijgbaar inmiddels. maar ik weet wel dat de blackberry torch het bekendste is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is torch;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blackberry torch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt wel bijvoorbeeld gezegd BlackBerry Bold Touch, wat staat voor het aanraakscherm, maar er is niet een blackberry serie Touch, alleen Torch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BlackBerry Torch.

Extra informatie:

Met qwerty-toetsenbord, touchscreen en trackpad combineert de Blackberry Torch het beste van twee werelden.

De Torch is een slider, maar afgezien daarvan een typische Blackberry. Met dit ontwerp heeft de Torch het beste van twee werelden: een 3,2 inch touchscreen én een qwerty-toetsenbord plus trackpad. Het touchscreen werkt lekker. Je navigeert makkelijk door de tabs van je homescreen heen. En ook het webbrowsen voelt vertrouwd aan. De schermresolutie is weliswaar lager dan die van de iPhone 4, maar dat hindert geen moment.

Het toetsenbordje is zeker geen overbodige luxe voor wie veel typt op zijn telefoon. Ik slaag er na bijna twee jaar in ieder geval nog altijd niet in om een foutloze zin op mijn iPhone typen. Waarschijnlijk heeft dat er mee te maken dat ik motorisch zwakbegaafd ben, maar een echt toetsenbordje typt wel net iets lekkerder. De Torch helpt nog met iets waarin ik normaal niets van bak: foto's maken. Er zijn elf standaard modes waaruit je als fotograaf kunt kiezen. Het toestel heeft een 5 megapixel camera. Het beheren van de foto's is eveneens makkelijker geworden.

Het toestel is voorzien van het nieuwe besturingssysteem van Research In Motion: Blackberry OS 6. Het pronkstuk is de nieuwe browser die werkt op basis van een webkit. Het gevolg: webpagina's worden sneller weergegeven. Altijd prettig. Ook handig: veelbezochte websites kun je als shortcut op je home screen plaatsen.

De zoekfunctie is ook verbeterd. Je krijgt een beetje het Google Instant Search-gevoel tijdens het typen: de resultaten verschijnen terwijl je typt. Daarbij verschijnt ook altijd de optie om op internet te zoeken. En als je een woord intypt dat de Torch niet op het toestel kan terugvinden, komt die internetoptie vanzelf prominenter op het scherm te staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze bestaan inmiddels allebei.