Wat is GRIP telefonie precies?

Gelezen op http://www.politie.nl/PolitieABC/Werkwijzepolitie/Uitrusting/Portofoon_en_mobiele_telefoon.asp

"De politie maakt gebruik van speciale mobiele telefoons, GRIP genaamd. Hiermee kan de agent, met een voorgeprogrammeerd nummer van vier cijfers, bellen naar bijvoorbeeld de meldkamer. Het is een soort intern netwerk."

Wie kan dit GRIP beter uitleggen (of mij naar een goede pagina op internet verwijzen met een heldere uitleg?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Telefoons
3.5K

Het beste antwoord

Grip telefoons zijn mobiele telefoons met een speciale bedrijfsregeling. Werknemers met een grip toestel kunnen elkaar onderling goedkoper bellen met korte nummers. De mobieltjes zijn via normale 06-nummers bereikbaar, maar ook via kortere 'alias' nummers waarmee ze zich gedragen als interne toestelnummers van het bedrijf. De belkosten tussen een vast intern toestel en het mobiele toestel met gripnummer en de belkosten tussen de griptoestellen onderling zijn lager dan bellen naar het volledige 06-nummer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Functioneel heeft GRIP het voordeel dat de integratie van vast en mobiel de bereikbaarheid aanzienlijk kan verbeteren. Zo kan een vast telefoontoestel bij geen gehoor na een aantal keren automatisch worden doorgeschakeld naar een mobiel toestel. Ook kan men interne UvA nummers bellen zonder iedere keer 020-525 in te toetsen.
Alleen telefoons met UvA GSM-abonnementen kunnen onderdeel zijn van GRIP. Deze voorziening wordt UvA-mobiel genoemd. Alle toestellen die via bemiddeling van het IC worden aangeschaft worden automatisch opgenomen in GRIP.