Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vochtige/natte telefoon, wat kun je het beste doen?

heb vanochtend mijn jas gewasen en nog redelijk wat vochtig even vluchtig aan gedaan omdat ik haast had, ik had mijn telefoon in de jaszak gedaan, nu kwam ik er na 10min achter dat de zakken natuurlijk nog gewoon redelijk nat waren! mijn telefoon was dus ook best wat vochtig en op het beeldscherm zat allemaal water, ik heb toen meteen de batterij en sim eruit gehaald en hij ligt nu gewoon te drogen. Valt dit nog te redden het is een gloednieuwe blackberry dus vrij klote, hij is niet in een plas met water gevallen ofzo dus zeiknat was hij niet en de accu was ook totaal nog niet nat. Wat kan ik nu het beste doen?

Toegevoegd na 19 minuten:
gaat hij het nog redden, iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
8.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

in een beker met rijst doen en een 3 dagen laten staan...

rijst absorbeert ontzettend goed...


hier nog meer wat je kunt doen:

http://www.youtube.com/watch?v=Am8hhNhNVEw

http://www.youtube.com/watch?v=q_Agm6IFC0c

http://www.youtube.com/watch?v=h2d1VALRfIk&feature=related
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je jas in de droger doen!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten drogen -open leggen- en dan het beste ervan hopen.
De mijne deed het nog na een volledige wasbeurt en rook ook nog heerlijk naar wasverzachter!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Open doen, even blazen en dan neerleggen op een veilig plekje.

En dan maar duimen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je telefoon droog fohnen.
En je jas in de droger doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn telefoon was na een wasbeurt droog na twee dagen in losse onderdelen op de kachel te hebben gelegen. De telefoon doet het ook nog steeds. De tip met het rijst in een glas is ook goed. Hoorde een ander ook al hierover.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het kan even uit elkaar halen en eventueel drogen met fhon...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet in ieder geval de telefoon nooit op de verwarming leggen.
Je moet hem eigenlijk zo snel mogelijk in een bak met rijst leggen.
Rijst neemt vocht op.
Laat dit een aantal dagen zo liggen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet opwarmen! Laat het rustig drogen en dus niet op verwarming leggen of fohnen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een mobiel best wel op de verwarming drogen mits je er een krant of iets dergelijks onder legt. gewoon een dag of drie laten drogen en hij is weer de oude. het probleem is echter wel dat bij een later defect meest van tijd waterschade als oorzaak wordt opgegeven daar het indicatieplaatje in het toesel verkleurt is die het vochtgehalte weergeeft waar het toestel aan bloot gestaan heeft. Wel een goeie actie om de accu en de sim te verwijderen. Dat rijstverhaal werkt goed bij zout en dergelijke omdat het contact maakt met elkaar. het water wat in de rijst trekt bij een vochtige mobiel is immers al buiten het toestel en verdampt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding