Kost GPS op HTC Wildfire S Geld?

Geen internet abonnement, kost het gebruik van GPS dan geld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Een GPS ontvanger gebruikt het gratis signaal van GPS-satellieten.
De plaatsinformatie die dat oplevert kan door de HTC met verschillende programma's gebruikt worden.
Als je een simpele app hebt die de coördinaten en de snelheid weergeeft dan is er geen probleem, als je de GPS gebruikt in een programma als Google Maps dan zal Google Maps de plaatsinformatie gebruiken om de plattegrond en eventueel satellietbeeld van het internet te downloaden.
Dat laatste gebruikt dan weer wel data-verkeer en dat kán geld kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Ah, je was net iets eerder met ongeveer hetzelfde antwoord!

Andere antwoorden (2)

Het gebruik van GPS kost op zich niets. Maar afhankelijk van de applicatie waarmee je het gebruikt kan het toch geld kosten.
Op de Wildfire zit bijvoorbeeld navigatie van Google. Die app downloadt kaarten tijdens het navigeren en dat kan dus flink geld kosten als je dat buiten een bundel doet. Maar dat zijn dan kosten voor het gebruik van internet, en niet specifiek voor GPS.

Toegevoegd na 9 minuten:
Het niet hebben van een internetabonnement betekent niet dat je niet kunt internetten. Vaak is het zo dat je dan tóch kunt internetten, maar dan voor een belachelijk hoog tarief.
bamibal
12 jaar geleden
Alleen het gps signaal kost inderdaag geen geld, maar als er gebruik wordt gemaakt van a-gps dan kost het wel geld. Dit is een instelling die je aan of uit kunt zetten op het toestel. Er wordt door de telefoon dan een bestandje gedownload dat er voor zorgt dat de gps sneller een verbinding kan maken. Dit is enkele kb's groot. Zoals in de andere antwoorden ook al is genoemd, verbruiken google maps ed. ook internet. Je kunt wel je telefoon met wifi verbinden en dan de route alvast downloaden (dit gebeurt automatisch als je de route thuis invoerd) Hierna zal de telefoon geen datakosten meer maken, mits je niet verkeerd rijdt.