als ik op internet ga op mijn samsung star 2 staat erop dat ik onvoldoende geheugen heb en ik heb een sd kaart van 4 GB?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Als je op internet gaat dan heeft de telefoon intern geheugen nodig, de 4 GB kan niet daarvoor gebruikt worden.
De oplossing: maak zoveel mogelijk intern geheugen vrij door bestanden die niet persé in het interne (werk-)geheugen van de telefoon moeten staan te verplaatsen naar de geheugenkaart.
Soms is ook al het resetten van de telefoon genoeg om intern geheugen vrij te maken: je wist dan alle tijdelijke bestanden die niet echt in gebruik zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een bekend probleem is dat je telefoon foto's in een map op het telefoongeheugen plaatst, je moet dan in de instellingen van de camera aangeven dat je de foto's in een map op het externe geheugen plaatst.
Ook moet je de map afbeeldingen op het interne geheugen leeg maken door de foto's naar de map in de SD-kaart plaatst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan lees jij mijn antwoord niet goed, het werkgeheugen maakt gebruik van intern geheugen, naarmate je meer bestanden in dat geheugen hebt staan blijft er minder werkgeheugen over om mee te rekenen.
Ik vertel dan ook hoe er meer intern geheugen is vrij te maken zodat er meer werkgeheugen beschikbaar is.
Op mijn oude PDA kon ik zelfs met een schuifknop in geheugenbeheer de verhouding werkgeheugen / opslag geheugen kiezen, los van de opslag op het externe SD kaartje.
Dit gaat om het interne geheugen van je toestel, wat hij gebruikt om te rekenen. Dit soort toestellen kan alleen mobiele websites aan. m.goeievraag.nl zal prima werken, maar de volledige website niet. Dat is de beperking van een 'budget'-toestel.

Vergelijk het met een PC. Tegenwoordig is 4GB intern geheugen standaard, maar probeer eens met een ouwe PC met 32MB intern geheugen te internetten ... dat gaat niet werken, ondanks dat de harddisk misschien wel 2 TB groot is.