Mobiel kopen in Amerika (simlock vrij) kan ik die mobiel dan gebruiken in Nederland?

Mijn mobiel is namelijk kapot :]

Misschien heeft iemand nog een goed voorstel voor een mobieltje

toch bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
8.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er mis met Nederlandse telefoons?

Het beste antwoord

Als je een GSM-toestel in Amerika koopt denk er dan om dat je beslist een Quad-band toestel aanschaft.
Het GSM-net in Amerika maakt gebruik van twee andere frequentiebanden dan de Europese GSM-netten.
Op bijgaande Wikipedia-pagina zie je de verschillen en de reden waarom een Quadband toestel noodzakelijk is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hierbij het bedoelde verhaal:

"Dual-band

Dual-band (Engels voor: dubbele band) verwijst naar het vermogen van GSM-toestellen om over twee frequentiebanden te werken. De vier meest gebruikte GSM-netwerken zijn 850, 900, 1800 en 1900 MHz. Een GSM-toestel van het dual-bandtype ondersteunt dus het gebruik van twee van deze frequentiebanden. Het gebruik van dual-band heeft als voordeel dat men over een beter bereik en een betere geluidskwaliteit beschikt. Dual-bandtoestellen bieden ook het voordeel dat ze gebruikt kunnen worden voor roaming tussen verschillende landen die de benodigde frequentie uitzenden. In Europa werden in 1997 de eerste dual-band 900/1800 MHz-netwerken ingevoerd. Deze frequentiebanden (900/1800 MHz) worden in Europa gebruikt om binnen eenzelfde land voor een grotere dekking te zorgen. In Amerika worden de 850/1900MHz-frequentiebanden gebruikt om binnen eenzelfde land voor een grotere dekking te zorgen.

Tri-band

Een mobiele telefoon van het tri-bandtype geeft ondersteuning voor GSM-netwerken van 900, 1800 en 1900 MHz. Het GSM1800-netwerk wordt veel in Europa gebruikt, en het GSM1900-netwerk juist in Noord-Amerika. Om zowel in Europa als in Noord-Amerika te kunnen telefoneren, is een tri-bandtelefoon nodig. In Zuid-Amerika en Azië wordt het 850 MHz-netwerk gebruikt. Hiervoor is een quad-bandtelefoon nodig.

Quad-band

Een mobiele telefoon van het quad-bandtype geeft ondersteuning voor GSM-netwerken van 850, 900, 1800 en 1900 MHz. Het GSM1800-netwerk wordt veel in Europa gebruikt, het GSM850-netwerk veel in Zuid-Amerika en Azië en het GSM1900-netwerk juist in Noord-Amerika. Om overal in de wereld via een GSM-netwerk te kunnen telefoneren, is een quad-bandtelefoon nodig."

Toegevoegd na 7 minuten:
Een tri-band toestel in Amerika gekocht zal de banden 850 MHz, 1800 MHz en 1900 MHz ondersteunen, je mist in Europa dan de 900 MHz band!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In aanvulling op het antwoord van Koosknip:
* Zorg ervoor dat je een mobiel koopt voor op het GSM netwerk (inderdaad een quadband vanwege de andere frequentie in de VS). Er wordt in de VS ook een ander systeem voor mobiele telefonie gebruikt dat niet compatibel is met Europa (namelijk CDMA).
* De oplaadadapter past niet in het Nederlandse stopcontact. Als je een verloopje wilt gebruiken controleer dan even of de adapter 220V aankan (het VS stroomnet werkt op 110V). Of koop (bijv. op Ebay) een Europesche adapter maak kijk goed naar de aansluiting op de mobiel (micro USB zou handig zijn want dit wordt de standaard waardoor er veel accessoires voor beschikbaar zijn/komen).
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig zijn alle adapters z.g. geschakelde voedingen en geschikt voor alle netspanningen tussen 90V-250V.
De oude netspanning in de VS was 117V 60Hz nu 120V,
Nederland (Europa) 230V 50Hz.