Wat kan de reden zijn dat mijn huistelefoon (zie foto) zo snel aangeeft 'accu bijna leeg'?

Wanneer de telefoon niet in gebruik is zet ik hem terug in de lader. ik heb dit ding al minstens tien jaar; is het ouderdom misschien? Want buiten dit euvel functioneert het ding nog prima.
De telefoon is van KPN telecom - Chicago 330C

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
5.7K

Het beste antwoord

Aangezien er oplaadbare batterijen in zitten is het juist niet goed om 'm steeds weer terug op de lader te zetten.
Oplaadbare batterijen kun gemiddeld maar 1000x worden opgeladen en iedere keer als je 'm weer terug zet op de lader gaat hij gelijk weer opladen.
Het beste is om 'm pas weer erop te zetten als hij leeg is is of bijna leeg.
Je kun nieuwe batterijen kopen die ook langer vol blijven, dit zijn batterijen van Eneloop, deze gaan veel langer mee en lopen ook bijna niet leeg;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verhaal van jou klopt maar ten dele: bij tegenwoordige oplaadbare batterijen treedt nauwelijks geheugeneffect op, de oude NiCd hadden daar wel last van.
Alleen al het feit dat de telefoon al 10 jaar gebruikt wordt geeft al aan dat het steeds op de lader staan geen slechte invloed op de accu's had, 10 jaar is een respectabele leeftijd voor de batterijen.
De lader van de telefoon is speciaal ontworpen op dit gebruik, één keer terugzetten in de lader komt niet overeen met een hele ontlaad- oplaadcyclus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja waarom steeds op de oplader zetten als het niet nodig is, goed is het zeker niet voor de batterijen.
Ik heb de mijne al 3 jaar erin zitten en hoeft 'm maar 1x in de 10 dagen een nachtje op te laden ;-)

Andere antwoorden (2)

Er zitten oplaadbare batterijen in dat toestel. Deze hebben een beperkte levensduur, dus de kans is groot dat ze vervangen moeten worden. Er gaan standaard oplaadbare AA-batterijen in dit toestel.
bamibal
12 jaar geleden
Bijna zeker ouderdom. De accu krijgt minder capaciteit naarmate hij ouder wordt. Hij laat dus minder bij en is daardoor veel sneller leeg.

Je kan navragen wat een nieuwe accu kost maar vaak zijn die in verhouding tot een andere telefoon vrij duur. Maar als je dit een erg fijne telefoon vind is het misschien wel de moeite waard.
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
2 oplaadbare AA-batterijen zijn in verhouding tot een nieuwe telefoon juist erg goedkoop.
Aponi
12 jaar geleden
Ik wist niet dat hier gewone AA baterijen in gaan. Heb hier alleen maar telefoons met van die in verhouding veel te dure acuu's. Maar dit is inderdaad veel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoezo min?, ik plus..
bamibal
12 jaar geleden
- niet van mij, hoor!