Hoe kan het dat in een telefoon een ander nummer genoemd wordt bij een ontvangen sms dan het nummer waarvan dit verzonden is? Zie toelichting!

Ik heb in het buitenland een ander simkaartje in mijn toestel gehad. Heb daar naar een vriendin gesmst, die ook dit andere nummer in beeld kreeg.
Ik heb naar een hele goede vriend ook gesmst en erbij gezet 2e toestel, omdat hij dit nummer niet kende.

Ik ontving geen antwoord. Toen ik s avonds weer in NL was heb ik mijn normale kaartje in mijn telefoon gedaan en daar kwam het antwoord op binnen.

Ik gaf hem aan dat als ik van een ander nummer sms, dat het dan handig is als hij antwoordt naar dat nummer en niet naar mijn normale nummer.

Hij heeft zijn telefoon laten zien en in zijn toestel was bij dat smsje dat hij ontvangen had mijn nummer wat ik normaal gebruik te zien (terwijl dit dus vanaf een ander nummer gestuurd is).

Ik heb die andere vriendin gesmst en gevraagd het nummer door te geven dat zij in beeld kreeg en dat was dus wel dat andere nummer.

Iemand hier een verklaring voor? Ik snap niet hoe dit kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.4K

Antwoorden (1)

Heb je pas geleden een nieuwe simkaart aangeschaft of abbo? ik heb ooit zoiets gehad alleen ik had op 1 simkaart 2 nummers.
Makkelijkste is denk ik even te bellen naar je provider hun weten vast wat er mis is. (had ik ook gedaan)