Hoe komt het dat SD kaart op PC en mobiel niet meer gelezen word?

Weet iemand hoe het komt dat én mijn computer, en mijn Samsung Ch@t 335 mijn SD-kaart niet meer lezen? Vorige week kocht ik hem, en toen was alles nog prima. Zonder dat ik iets verwijderd heb, of gewist, pakt de PC de bestanden niet meer (via USB), en is alle informatie uit de mobiel weg ...(achtergrond, tel. nummers, muziek, video's etc.) Ik zou de muziek er zo weer op kunnen zetten, maar de foto's en video's zijn erg belangrijk..Ik heb de usb stick er goed in gedaan, en ben er altijd zuinig op. Eerder deze week waren er ook al problemen met het internet, maar dat is opgelost. Wie o wie kan me alstjeblieft helpen?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 4 minuten:
Verder is er niks mis mee.

Toegevoegd na 19 minuten:
Het internetprobleem is opgelost, dat was net WiFi maar dat is nu goed. Verder doet de mobiel het echt prima, alleen dat mijn bestanden plots weg zijn is vreemd. Ik heb al een week (sinds ik m kocht) de SD kaart erin zitten (voor meer geheugen), en om er bestanden op te zetten (muziek, foto's van Google, etc.) heb ik een USB-kabeltje erbij gekocht, die je tussen het mobieltje en de computer kan doen. Eerder was dat dus prima. Nu pakt ie hem niet meer...

Toegevoegd na 26 minuten:
PC doet niks,
mobiel zegt "Geheugenkaart plaatsen".

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Ergens bij instellingen kun je je mobiel op "massa-opslag" zetten, als het goed is kan hij hem dan wel zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hij is waarschijnlijk stuk dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het nu een USB-stick of SD-kaart? Je spreekt over beiden!

"Ik heb de usb stick er goed in gedaan, en ben er altijd zuinig op."
De enige goede manier om zuinig te zijn met je foto's, video's en overige belangrijke bestanden, is door er regelmatig backups van te maken en meerdere backups te bewaren.

Hoe voorzichtig je ook doet met SD-kaarten en USB-stickjes, ze kunnen altijd stuk kan danwel een storing geven. Ikzelf heb 't meerdere malen meegemaakt. Vaak gaat 't mis door het aansluiten of afkoppelen zelf. Daar valt niet zoveel tegen te doen, anders dan eerst netjes 'ontkoppelen'. Maar ook dat blijkt in de praktijk niet altijd voldoende.

Dan het probleem. Let op: als er een melding geweest is dat je hem moet formatteren om 'm te kunnen gebruiiken: dan moet je dat NIET doen. Als je (of iemand anders) dat al een keer heeft gedaan, zie ik 't somber in en heb je in elk geval een tool nodig om te boel weer te fixen.

Welke foutmelding krijg je op de PC?

"Verder is er niks mis mee."
Hoe bedoel je? Hij doet toch al helemaal niks meer?
;)

"Problemen met het internet":
Wat voor problemen? Malware? Zelfs als die malware op het stickje heeft kunnen geraken, zou de PC het stickje nog wel moeten kunnen herkennen.