Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Word een iPhone 4 batterij snel lui

Hallo ik heb sinds kort een iPhone 4 en mijn vraag is als de batterij snel lui word?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
755
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn vraag is of de batterij snel lui wordt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja, en die van een ipod ook
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de accu in de iPhone heeft geen last van een zogeheten 'geheugeneffect'. Je kunt dus gerust tussendoor opladen zonder dat de accu achteruit gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bijna alle nieuwe telefoons hebben voortaan een li-ion accu (Lithium-ion)

Voordelen:
Hoogste energiedichtheid, op de lithium-ionpolymeer-accu na.
Geringe zelfontlading (alleen door geïntegreerd regelsysteem).
Geen geheugeneffect (geen capaciteitsvermindering bij het laden van een niet-lege accu).
Hoog vermogen (sterk afhankelijk van kathodemateriaal).
Milieuvriendelijker dan andere batterijen.
Lange levensduur.

Nadelen:
Hoge kostprijs.
Gevallen van explosie door hoge temperaturen

Toegevoegd na 8 minuten:
dus nee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals alle tegenwoordige telefoons heeft een iPhone een Li-ion batterij.
Deze batterijen vertonen, in tegenstelling tot een NiCd batterij, nauwelijks geheugeneffect, dus de capaciteit van de batterij zal nauwelijks afnemen als je hem steeds maar half oplaadt.

De batterij van een iPhone heeft een capaciteit van ongeveer 1200 mAh, door de fraaie vormgeving is er niet zoveel ruimte in het apparaat om er een grotere in te zetten.

Bij intensief gebruik zul je dus regelmatig moeten opladen waardoor je de indruk hebt dat de accu steeds snel leeg is.
Je zal dus langzamerhand gaan denken dat de accu lui is, maar volgens mij is dat een psychologisch effect.

Er zij overigens externe batterijen verkrijgbaar zodat je bij intensief gebruik toch niet elke dag aan de oplader moet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding