Mijn vriendin uit Australie wil graag een sms bericht versturen via haar mobiel naar mijn mobiel of mijn huistelefoon. Echter dit lukt haar niet.

Het gaat dus om SMS verkeer tussen Australie naar Nederland. Ze begint met 31 en dan mijn net nummer zonder 0. In mijn geval 31 24 etc.

Toegevoegd na 6 dagen:
Helaas zit het ultieme antwoord er nog niet in. Ze kan me nog steeds niet sms'en.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hebben jullie allebei Skype op je computer? Kun je gratis bellen/chatten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doen we al maar het gaat nu om sms'en. Je zit tenslotte niet de hele dag achter de pc of in front of zoals ze daar zeggen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha. En ja, voor of achter, that's the question...........

Antwoorden (3)

Ze vergeet de + 31 = 0031 en niet 31 ;)

Toegevoegd na 41 seconden:
Dus eerst twee nullen ervoor, dan zou het goed moeten komen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit geld trouwens ook voor het bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze kan me wel bellen......maar goed zal dit ook zeker doorgeven alvast.
Cryofiel
12 jaar geleden
Als ze voor SMS hetzelfde nummer gebruikt als voor bellen, zou het goed moeten komen.
31 is niet goed, dat moet zijn: 0031, en dan inderdaad het kengetal zónder nul.
Amadea
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Niet altijd 0031... Soms moet er iets anders voor die 31 worden gezet, dat hangt van het land af. Misschien moet je in Australië toevallig ook 00 gebruiken, maar dat weet ik zo snel niet. Daarom is +31 altijd goed. Dat werkt altijd, of het nu 00 is of iets anders.
Sommige providers in australië kunnen geen berichtjes versturen naar nederlandse providers. Ik heb dit zelf ondervonden toen ik daar was. Ik had daar een australische simkaart en niet iedereen in nederland ontving mijn berichten. Terwijl ik ze als groepsbericht verzonden.
Helaas weet ik niet meer welke providers "botsen"